KTM Forums banner

BT-Moto KTM 1390 Super Duke R Evo Stage 1+ Tune

2 reading
13K views 82 replies 12 participants last post by  117117  
#1 ·
Alle feedback zou fantastisch zijn.

#2 ·
Ik heb BT-Moto niet gebruikt. En ik heb geen 1390. LOL!

Ik gooi dit er gewoon even in voor het geval je er niets van weet.

Ik heb net een OpenFlash Tablet v3 van OpenFlash Performance gekregen. Ik heb het gebruikt om mijn standaard ECU uit te lezen en de bestanden te uploaden naar Shiv (de man, bij OFP). Hij maakt nu een aangepaste flash voor mijn '24 SD GT. Zodra hij dat klaar heeft en in mijn account heeft geladen, zal ik de OFT gebruiken om mijn ECU te flashen met de nieuwe mapping.

Ze hebben hetzelfde voor de 1390.

Het is echt gemakkelijk te gebruiken. Download de PowerGate-app op je smartphone.

De OFT v3 is gewoon een puck-achtig apparaat met één grote connector aan één kant. Sluit het aan op de diagnosepoort van de motorfiets onder het zadel van de berijder met behulp van de speciale kabel die bij de OFT wordt geleverd. Sluit een krokodillenklem aan op de positieve accupool en doe dan alles in de PowerGate-app.

Als het eenmaal is aangesloten en opgestart, lees je de standaard ECU uit en upload je deze naar je account in de Cloud. Als ze al een kaartbestand hebben voor je specifieke kalibratie, dan kun je het gewoon downloaden en naar je ECU schrijven. Zo niet, dan moet je wachten tot ze je standaard kaart die je hebt geüpload, nemen en een aangepast bestand voor je maken. Ze sturen je een e-mail wanneer dat klaar is. Dan kun je de OFT weer aansluiten, PowerGate op je telefoon uitvoeren en de nieuwe kaart naar je ECU flashen.

Het werkt waarschijnlijk op dezelfde manier als BT-Moto, maar dat weet ik niet.

Ik heb mijn GT-kaart afgelopen vrijdag geüpload. Shiv mailde me dat hij mijn nieuwe kaart helemaal opnieuw moet bouwen, dus ik zou hem later deze week moeten hebben. Het zou me niet verbazen als de mijne de eerste Euro 5 GT is waarvoor ze een kaart hebben gemaakt, maar ik weet het niet. Ik vermoed dat ze alle Super Duke R's hebben gedaan.

Hoe dan ook, het is gewoon een andere optie om te overwegen.

KTM – OpenFlash Performance (openflashtablet.com)

#56 ·
Ik heb BT-Moto niet gebruikt. En ik heb geen 1390. LOL!

Ik gooi dit er gewoon in voor het geval je het niet weet.

Ik heb net een OpenFlash Tablet v3 van OpenFlash Performance gekregen. Ik heb het gebruikt om mijn standaard ECU uit te lezen en de bestanden te uploaden naar Shiv (the man, bij OFP). Hij maakt nu een custom flash voor mijn '24 SD GT. Zodra hij dat klaar heeft en in mijn account heeft geladen, zal ik de OFT gebruiken om mijn ECU te flashen met de nieuwe mapping.

Ze hebben hetzelfde voor de 1390.

Het is echt gemakkelijk te gebruiken. Download de PowerGate-app op je smartphone.

De OFT v3 is gewoon een puck-achtig apparaat met één grote connector aan één kant. Sluit het aan op de diagnosepoort van de motorfiets onder de bestuurdersstoel met behulp van de speciale kabel die bij de OFT wordt geleverd. Sluit een krokodillenklem aan op de positieve accupool en doe dan alles in de PowerGate-app.

Als het eenmaal is aangesloten en opgestart, lees je de standaard ECU uit en wordt deze geüpload naar je account in de Cloud. Als ze al een map-bestand hebben voor jouw specifieke kalibratie, dan kun je het gewoon downloaden en naar je ECU schrijven. Zo niet, dan moet je wachten tot ze je standaard map die je hebt geüpload, nemen en een custom bestand voor je maken. Ze sturen je een e-mail wanneer dat klaar is. Dan kun je de OFT weer aansluiten, PowerGate op je telefoon uitvoeren en de nieuwe map naar je ECU flashen.

Het is waarschijnlijk dezelfde manier als BT-Moto werkt, maar ik weet het niet.

Ik heb mijn GT-map afgelopen vrijdag geüpload. Shiv mailde me dat hij mijn nieuwe map helemaal opnieuw moet bouwen, dus ik zou hem later deze week moeten hebben. Het zou me niet verbazen als de mijne de eerste Euro 5 GT is waarvoor ze een map hebben gemaakt, maar ik weet het niet. Ik vermoed dat ze alle Super Duke R's hebben gedaan.

Hoe dan ook, het is gewoon een andere optie om te overwegen.

KTM – OpenFlash Performance (openflashtablet.com)
Je hebt alles heel goed en mooi uitgelegd. Ik heb veel van zulke recensies gelezen en ook een openflash tablet 3 gekocht. Maar ik was niet lang gelukkig.... totdat ik naar de dealer ging. Voordat ik naar de dealer ging, installeerde ik het stock-bestand (zoals openflash zegt). De dealer heeft de motorregeleenheid voor mij geüpdatet omdat de motorfiets nieuw is en er een storing was. Toen ik thuiskwam en stage 1 wilde installeren, kon ik het niet. Openflash support bood me aan om 300 dollar te betalen om de licentie te resetten.... Ik ben gewoon geschokt. Ik heb een brief gestuurd dat dit oneerlijk is en dat de dealer het recht heeft om de motorregeleenheden zo vaak te updaten als ze willen, omdat het onder garantie valt en ik niet elke keer 300 dollar ga betalen. Er is nog geen reactie van openflash support. Ik zal nog even wachten en een topic over mijn geval en een video op YouTube maken. Ik hoop dat openflash de juiste beslissing zal nemen....🤬

#3 ·
Bedankt voor de informatie StuartV... Altijd goed om opties te hebben !!! Klinkt vergelijkbaar met BT-Moto. Ze verkopen je een handheld apparaat bij je aankoop, je kunt je originele kaart in het apparaat opslaan, evenals andere kaarten die je misschien wilt, zoals de stage 1+ die ze aanbieden, evenals racekaarten. Je kunt op elk gewenst moment terugschakelen naar het origineel of een andere kaart. Misschien kun je hier kijken voor meer informatie. Deze mensen zijn gevestigd in de VS en hebben kaarten die legaal zijn in 50 staten en andere staten. Iets wat ik misschien overweeg als de eerste service is gepasseerd...

#4 ·
Bedankt voor de informatie StuartV... Altijd goed om opties te hebben!!!
Klinkt vergelijkbaar met BT-Moto. Ze verkopen je een handheld apparaat bij je aankoop, je kunt je originele kaart in het apparaat opslaan, evenals andere kaarten die je misschien wilt, zoals de stage 1+ die ze aanbieden, evenals racekaarten. Je kunt op elk gewenst moment terugschakelen naar de originele kaart of een andere kaart. Misschien kun je hier kijken voor meer informatie.
Deze mensen zijn gevestigd in de VS en hebben kaarten die legaal zijn in 50 staten en andere.
Iets dat ik misschien zal bekijken als de eerste service is voltooid...
Ja. Klinkt net als de OFT. @Shiv@OpenFlash is hier in de VS ook gevestigd.

Ik geef niet om 50-staten legale zaken. Mijn staat heeft geen inspecties en ik heb de SAS/koolstoffilterverwijdering al op mijn motor gedaan. Ik wil gewoon dat mijn motor zo goed mogelijk loopt.

Ik heb de OpenFlash-unit al. Ik wacht gewoon tot ik mijn kaart voor de motor ontvang, zodat ik hem kan laden en gaan rijden. Hij loopt nu geweldig. Als ik geen optie had om hem beter te maken, zou ik er blij mee zijn om ermee te leven zoals hij is. Maar de brandstoftoevoer in het lage toerentalbereik zou verbeterd kunnen worden en daar kijk ik zeker naar uit. Als ik ook wat verbeteringen in het middenbereik krijg waardoor het gemakkelijker wordt om alleen met het gas te wheelieën, zal me dat ook nog gelukkiger maken... :D

Ik heb mijn eerste service al gehad. Nadat ik de kaart van Shiv heb ontvangen, kan ik ook heen en weer schakelen tussen de standaardkaart en de kaart die hij me geeft. En ik heb al navraag gedaan bij mijn monteur bij mijn dealer en gevraagd: "Als ik mijn motor opnieuw laat flashen, zouden er dan later problemen zijn met mijn garantie als ik een probleem heb?" De monteur zei helemaal geen probleem. Ik bedoel, we hebben er uitgebreider over gesproken dan dat, maar de strekking was dat ik me geen zorgen hoefde te maken over mijn garantie als ik de ECU flashte. Zeker als ik hem terugzet naar de standaardinstellingen voordat ik hem om welke reden dan ook naar de dealer breng.

#5 ·
Welke oplossing is beter? Het klinkt alsof beide dezelfde aanpak gebruiken. Ik ben voorbij de Rapid Bike EVO piggyback. Mijn prioriteit is het verbeteren van de brandstoftoevoer en het rijgedrag bij lage toeren. Extra vermogen aan de bovenkant is slechts een bonus.
Ik heb een 23 SDGT met de standaard uitlaat en een Arrow katvervanger. Allemaal standaard inlaat.

#6 ·
Klinkt alsof beide goede oplossingen kunnen zijn. Ik heb het meeste van mijn onderzoek gedaan naar de BT-Moto, dus voorlopig is dat de richting waar ik naartoe neig. Niet dat ik van gedachten kan veranderen, maar hun website legt het systeem zo'n beetje uit, samen met de video. BT-Moto stelt dat je moet wachten tot de eerste service is voltooid voordat je iets uploadt.
Ga naar de link die ik heb verstrekt en bekijk alle informatie op de pagina.

#7 ·
Klinkt alsof beide goede oplossingen kunnen zijn. Ik heb het meeste van mijn onderzoek gedaan naar de BT-Moto, dus voorlopig is dat de richting waar ik naartoe neig. Niet dat ik van gedachten kan veranderen, maar hun website legt het systeem samen met de video vrijwel uit. BT-Moto stelt dat je moet wachten tot de eerste service is voltooid voordat je iets uploadt.
Ga naar de link die ik heb verstrekt en bekijk alle informatie op de pagina.
Ik ben ruim voorbij mijn eerste service, nieuwe hoofdkabelboom en alles! 😂

Zie andere post.

Bedankt!

#9 ·
Wanneer u de BT-Moto aan uw winkelwagen toevoegt, staat er dit, en u moet het accepteren:

“Door te kopen, erken ik dat zeer korte en open / vrij stromende uitlaten gevoelig zijn voor afslaan. Het gebruik van een DB Killer/Baffle zal deze afslaan/schokkerige stationairloop problemen over het algemeen oplossen, maar is mogelijk niet perfect. Een langere, minder open uitlaat resulteert in een betere stationaire stabiliteit en minder afslaan.”

Benieuwd of mensen dit afslaan hebben ervaren. Ik gebruik een V3 Mini, die vrij kort en open is, hoewel ik de dB killer heb geplaatst.

#10 ·
Als je de BT-Moto aan je winkelwagen toevoegt, staat er dit, en moet je het accepteren:

“Door te kopen, erken ik dat zeer korte en open / vrij stromende uitlaten gevoelig zijn voor afslaan. Het gebruik van een DB Killer/Baffle zal deze afslaan/schokkerige stationairloop problemen over het algemeen oplossen, maar is mogelijk niet perfect. Een langere, minder open uitlaat zal resulteren in een betere stationaire stabiliteit en minder afslaan.”

Benieuwd of mensen dit afslaan hebben ervaren. Ik rijd met een V3 Mini, die vrij kort en open is, hoewel ik de dB killer heb geplaatst.
Interessant... Heb je ze gebeld om dit uitvoerig te bespreken?
Ik ben van plan ze te bellen voordat ik koop, heb verschillende vragen en zal deze er nu aan toevoegen.

#11 ·
Ik heb deze vraag gemaild:

"Ik heb een '21 Super Duke. [. . .] Ik gebruik een Austin Racing v3 Mini 200mm slip-on met dB-killer op een verder standaard uitlaat. Moet ik me zorgen maken over het afslaan?"

en dit was het antwoord:

"Potentieel, ik hoor er niet veel meer over, maar het kan zijn dat ik die disclaimer heb. Maar ik stem er veel af en hoor niet veel klachten meer over afslaan, maar ja, hoe korter het systeem, hoe minder tegendruk/stabiel stationair."

Ik heb doorgevraagd of de vlinderklep inactief kan worden gezet om dit probleem op te lossen als het zich voordoet, maar heb nog niets gehoord (het is nog maar ongeveer 15 minuten geleden).

#14 · (Edited)
Mensen lijken ook goede resultaten te melden van het OpenFlash Tablet-systeem. Ik twijfel over welke ik moet nemen. Het probleem is dat bijna niemand ze allebei zal hebben geprobeerd, dus vergelijkingen zijn er niet. Je betaalt je geld en je neemt je kans.

Ik zit eigenlijk met twee gevulde winkelwagentjes en vraag me af op welke ik de trekker moet overhalen.

#19 ·
Wat de BLANK.... Het lijkt erop dat je ook een ander probleem hebt gehad, als ik me goed herinner? Ik hoop dat je het snel oplost.
Hoe responsief zijn ze geweest toen je contact opnam?
Bedankt voor de info, het maakt mijn beslissing gemakkelijker in welke richting ik op ga.

#20 ·
Wat de BLANK.... Het lijkt erop dat je ook een ander probleem hebt gehad, als ik me goed herinner? Ik hoop dat je het snel rechtzet.
Hoe responsief zijn ze geweest toen je contact opnam?
Bedankt voor de info, het maakt mijn beslissing gemakkelijker in welke richting ik op ga.
Shiv belde me persoonlijk nadat ik hem op de hoogte had gebracht. Hij ging naar het Powergate-programma en registreerde het apparaat opnieuw. Net Stage 2 voor de Akra geladen, dus we zullen zien hoe het gaat.

#21 ·
Ik ontvang vandaag mijn BT-moto tuner. Ik kijk ernaar uit om een flash te krijgen die de motorfiets aangenamer maakt om te rijden, vooral in het gebied van de gashendelcontrole bij lage snelheid. Ik geniet echt van mijn 23 SDGT, maar ben altijd teleurgesteld geweest over zijn nerveuze, abrupte, schokkerige ... lage snelheidsmanieren.

#22 ·
Ik ontvang vandaag mijn BT-moto tuner. Ik ben benieuwd naar een flash die de motorfiets aangenamer maakt om te rijden, vooral in het gebied van de gashendelcontrole bij lage snelheid. Ik geniet echt van mijn 23 SDGT, maar ben altijd teleurgesteld geweest in zijn pittige, abrupte, schokkerige ... lage snelheidsmanieren.
Houd ons op de hoogte van hoe alles verloopt. Ik zal volgende week mijn 620 mijl service doen, dus ik ben klaar om verder te gaan met de aankoop.

#24 ·
Ik heb mijn stock configuratiebestand gelezen en geüpload naar de server. Nu wacht ik op mijn custom tune!
Het was geen probleem. Ik heb de video's op hun site bekeken en alles zonder problemen herhaald.

View attachment 119844

View attachment 119845
Erg leuk, klinkt alsof alles volgens plan is verlopen? Laat ons weten hoe lang het duurt om de tune terug te krijgen van BT, en natuurlijk hoe de tune werkt na installatie.

#25 · (Edited)
Ik was vanochtend aangenaam verrast nadat ik een e-mail had ontvangen met de mededeling dat er een bestand klaarstond om te downloaden!
Natuurlijk heb ik alles laten vallen en meteen mijn ECU geflasht. Het ging heel soepel en ik had geen problemen.
Het duurde ongeveer 10 minuten om de standaardconfiguratie te lezen en even lang om het gewijzigde bestand te schrijven.
Ik ga er later vandaag mee rijden nadat de temperaturen wat zijn gestegen.

Nadat het flashproces was voltooid, zag het rijdersdisplay er normaal uit en aan het einde van het proces wordt gevraagd of je foutcodes wilt wissen.
Dat heb ik gedaan en na de daaropvolgende start had ik geen MIL.

#27 ·
Ik heb hem meegenomen voor een korte proefrit.:eek:
Ik kan alleen maar zeggen dat het nu als een andere motorfiets aanvoelt.
De motorrem is veel minder, de vermogensafgifte is veel soepeler over het hele toerentalbereik, vooral merkbaar in de 2e en 3e versnelling wanneer de voorkant omhoog wil bij het accelereren.
Langzaam rijden is veel verfijnder zonder het bokken en schokken. Over het algemeen is het veel aangenamer om te rijden.

Het verschil met de standaard is behoorlijk dramatisch.
Mijn doel was om de motorfiets aangenamer te maken om te rijden, met name om de gasrespons te versoepelen.
Het is boven mijn verwachtingen bereikt.
Ik was niet op zoek naar het persen van zoveel mogelijk vermogen, hoewel het wel veel beter aanvoelt voor mijn kont, dus ik zal geen dyno-runs doen.

#28 ·
Ik heb het meegenomen voor een korte testrit.:eek:
Ik kan alleen maar zeggen dat het nu als een andere motorfiets aanvoelt.
De motorrem is veel minder, de vermogensafgifte is veel soepeler over het hele toerentalbereik, vooral merkbaar in de 2e en 3e versnelling wanneer de voorkant omhoog wil wijzen bij het accelereren.
Langzaam rijden is veel verfijnder zonder bokken en schokken. Over het algemeen is het veel aangenamer om te rijden.

Het verschil met de standaard is behoorlijk dramatisch.
Mijn doel was om de motorfiets aangenamer te maken om te rijden, met name om de gasrespons te versoepelen.
Het is boven mijn verwachtingen bereikt.
Ik was niet op zoek naar het persen van zoveel mogelijk vermogen, hoewel het wel veel beter aanvoelt voor mijn kont, dus ik zal geen dyno-runs doen.
Fantastisch om te horen dat het alles en misschien meer was dan je wilde. Ik laat mijn 1e service woensdag uitvoeren en neem contact op met BT-Moto....
Bedankt voor de updates cskindt... Blij dat je hierop inspringt!!!

#37 ·
Ik heb mijn 1390 geflasht met BTMOTO. Supersnelle verzending en geweldige klantenservice. Ik heb mijn standaard kaart geüpload en mijn geflashte kaart binnen 3 uur of minder teruggekregen. Hun instructies zijn uiterst gedetailleerd en in feite onfeilbaar! Ik beveel BTMOTO ten zeerste aan.
Benieuwd hoe de BT-Moto ECM Flash je bevalt?

#54 ·
Dit is wat ik te zeggen heb over BT-Moto.... Aankoop & verzending A+++, Klantenservice A+++. Ze doen alles via e-mail en reageren zeer tijdig. Alles is geweldig om te zeggen.
Onthoud dat de 1390 geweldig was voor deze fase 1 tune, dit heeft het nog beter gemaakt dan het was.
Eerste indrukken:
Nu voor de fase 1 tune, onthoud dat dit allemaal uit de heup komt. Lagere versnellingen (1e, 2e en 3e) alle dingen die ik in deze versnellingen voelde, zijn nu verdwenen, geen schokkerigheid meer in deze versnellingen. Super soepel door alle versnellingen en trekt heel hard door. Veel betere vermogensafgifte en erg goed in het gebied waar we het vaakst rijden (5000-6000 RPM). Quickshifter lijkt ook veel soepeler dan voorheen, lijkt gewoon meer in sync en soepel te zijn. Ik kreeg 1 goede sterke trek op de weg die ik rijd en ik was ???mph voordat ik het wist. Voor nu moet ik zeggen dat het het waard was, er komt meer....

#55 ·
Korte update over de BT-Moto-tune. Sommigen vragen zich misschien af of dit de functies van de motorfiets zou uitschakelen. Dit heeft nergens invloed op gehad. Alles functioneert net als voor het toevoegen van de tune. Geen problemen, geen waarschuwingen, geen waarschuwingslampjes en de cruise control werkt prima. Ik vind het erg moeilijk om rond te cruisen (wat hij prima zou doen), de motor vraagt er elke keer om als ik opstap. Zo leuk om dit ding te besturen.

#60 ·
Zou iemand met de BTMoto-tune een update willen geven? Nog steeds blij met de aankoop?
Zeker wel!

Ik ben nog steeds erg blij met de aankoop. Ik heb er geen spijt van, behalve dat ik het eerder had moeten doen en mijn tijd en geld niet had moeten verspillen aan de Rapid Bike Evo. De motor is gewoon veel beter te besturen, vooral bij lagere snelheden en bij het insturen van bochten, waar de OEM-mager afstelling en de overdreven agressieve motorrem bijna gevaarlijke omstandigheden creëerden met de schokkerige, abrupte gas-/motorregeling.
En er is ook veel meer plezier te beleven bij hogere toerentallen. In de meeste lagere versnellingen (ik ben vergeten welke, ik denk tot de 5e) heb je vol vermogen. KTM knijpt het vermogen af.
Ik ben net terug van een trip van 1 nacht naar Yankton en terug. Het was iets meer dan 500 mijl heen en terug.

Ik heb ook een '23 SD, maar dan de GT-versie.
Als je de BTMoto Tune serieus overweegt en twijfelt, neem hem dan gewoon, je zult niet teleurgesteld zijn.

Vanuit Yankton:
View attachment 121887

Image

Image

Image

Image

Vorige week
Ik ben naar beneden gereden om de grootste bal sisaltouw ter wereld te bekijken.
Haha - de dingen die je vermaken als je oud wordt!

Image

Image

Image

Image

#62 ·
Nieuw lid hier, moet me nog voorstellen. Volg dit draadje met interesse, want vorige week kocht ik een nieuwe/overgebleven 2023 SDGT, 5 mijl op de teller van de dealer. Eerste KTM, ben er dol op, behalve dat hij sterk schokt bij lage tot middelhoge toerentallen, vooral moeilijk te rijden op slecht wegdek.

Hij heeft een paar jaar stilgestaan, dus de accu is verdacht, hoewel hij 12,9 V rustspanning heeft. Verse benzine hielp niet. Gisteren bij de dealer afgeleverd, want hij gaf ook een "Algemene ophangingsstoring"-foutmelding, kan aan de accu of software liggen, wacht op bericht.

Ik kom van vele jaren oliebad Boxer twins en ben dus bekend met licht schraal schokken. Als het schokken aanhoudt na het inrijden, momenteel slechts 200 mijl, zal ik naar BT-Moto kijken. Bedankt voor alle info en de mooie streng touw!

#63 · (Edited)
Nieuw lid hier, moet me nog voorstellen. Ik volg deze thread met interesse, want vorige week kocht ik een nieuwe/overgebleven 2023 SDGT, 5 mijl op de teller van de dealer voorbereiding. Eerste KTM, ben er dol op, behalve dat hij sterk opborrelt bij lage tot middelhoge toerentallen, vooral moeilijk te rijden op slecht wegdek.

Hij heeft een paar jaar stilgestaan, dus de accu is verdacht, 12,9 V rustspanning. Verse benzine hielp niet. Gisteren bij de dealer afgeleverd, want hij gooide ook een "General Suspension malfunction" foutmelding, kan batterij- of softwaregerelateerd zijn, wacht op bericht.

Ik kom van vele jaren oilhead Boxer twins, dus ik ben bekend met mild lean surging. Als het surging aanhoudt na het inrijden, momenteel slechts 200 mijl gereden, zal ik naar BT-Moto kijken. Bedankt voor alle info en de mooie streng touw!
Proficiat met je SDGT! Ik kwam ook van twee GSA's voor mijn SDGT. Ik had een 2003 GSA (de hommel) en een 2016 GSA. Ik vond ze allebei erg leuk, maar ik was klaar voor iets spannenders en straatgerichter.

Mijn eerste indrukken van de SDGT waren precies hetzelfde als die van jou en vele anderen.
Het is extreem mager en moeilijk om soepel te rijden bij lage snelheden. Ook het hebben van een veel lichter vliegwiel verergert de schokkerige respons. De GS'en en vooral de GSA's hebben veel meer vliegwielmassa om ze soepel te houden.

Hier is mijn lijst met de beste upgrades die je zult waarderen en waardoor je nog meer van het rijden zult genieten.

1. BTMoto Tune. Ik ben bevooroordeeld, alleen omdat ik het heb en weet dat het goed werkt. Naast vele andere voordelen zal je motor koeler draaien. Laat ze weten hoe je fiets is ingesteld. Je kunt uitlaatmodificaties overwegen die de afstelling die ze voor je configureren, kunnen veranderen. Verspil geen tijd en geld aan andere brandstofmanagement piggyback-systemen zoals de Rapid Bike EVO. Mijn dealer raadde me zelfs aan om het te laten afstellen.
  2. Tandwielmaat. Ik ben binnen 200 mijl overgestapt op 15/40. KTM zet er zo'n hoge verhouding op met de 16/38 tandwielen die hem erg hoog maken, vooral merkbaar bij het optrekken in de eerste versnelling en het onbruikbaar maken van de zesde versnelling onder de 80 mph. 15/40 maakt het mogelijk om de originele ketting te gebruiken.
  3. Elimineer de uitlaatservo-bediening. Healtech maakt een plug-in dongle die voorkomt dat er een fout optreedt als de klep vast komt te zitten. Dit kan zelfs je probleem zijn met de niet-gerelateerde elektronische waarschuwingen. Wanneer de klep vastzit of zijn volledige slag niet voltooit, wordt er een code gegenereerd en wordt alle elektronische snuisterijen uitgeschakeld. De klep is er alleen om het geluidsniveau bij lage gasstanden te verminderen. Het doet niets voor de motorprestaties.
  4. Overweeg om een canisterectomy en SAS-verwijdering uit te voeren (alleen voor circuitgebruik). Rottwieler verkoopt de items om het proces te voltooien. Al deze apparatuur is slechts een hoop rommel die ruimte inneemt en geen positief effect heeft op de prestaties.
  5. Overweeg om een de-cat pijp te gebruiken (alleen voor circuitgebruik). Deze werkt goed. De kat slaat zoveel warmte op en straalt deze uit door de motor en in je benen. Het is merkbaar, vooral in warmere omstandigheden. De standaard uitlaatdemper is een straight-through design, dus hij wordt luider als je geen decibel killer installeert. Ze zijn goedkoop te vinden uit China, indien gewenst.
Natuurlijk wil je misschien eerst inrijden en je relatie met je dealer overwegen als je ervoor kiest om je motor te modificeren tijdens de garantieperiode. Ik heb niet gewacht en ben alles binnen de eerste 500 mijl begonnen.