KTM Forums banner
21 - 33 of 34 Posts
Ik heb vorige week een 2022 1290 SAR opgehaald... reed 3000 mijl naar huis van Olympia Washington naar Tulsa Ok. De eerste paar dagen zag ik lekken, net als degene die hier beschreven worden. Ik zie nu geen lekken, maar ik moet elke ochtend het koelvloeistofreservoir bijvullen. Kan iemand meer details laten zien over de 2" klemoplossing? Moet je de tank verwijderen om deze reparatie uit te voeren?
Ja, de tank moet verwijderd worden.

598 mijl op mijn SAR, hij gaat op de 31e voor de inbraakservice, kan er niet eerder in. Moet ik de dealer iets over dit probleem vertellen? Ik heb precies hetzelfde probleem met koelvloeistof die aan de rechterkant van de pomp lekt.

In juli heb ik de mijne voor dit probleem laten repareren. De reparatie was echter tijdelijk. Na gisteren te hebben gereden, merkte ik dat het weer begon te lekken.
Image

Mijn 2022 SAS lekt koelvloeistof, ik heb geen plassen, maar ik kan het ruiken, en het reservoir is nu leeg.
De dealer zegt dat het de waterpompaafdichting is. Ze overleggen met KTM of het onder de garantie valt.
Het duurt (vermoedelijk) een paar weken voordat ze de nieuwe afdichting hebben.

Ik had geen koelvloeistofproblemen met mijn 2018 SAS totdat ik mijn slangen verwisselde voor Samco-slangen, en toen kreeg ik lekkages en koelvloeistofgeur. Het kostte mijn monteur ongeveer 6 pogingen om de slangen eindelijk aan te sluiten en het systeem goed te ontluchten. Nu zijn er geen lekkages van de aansluitingen, geen koelvloeistofplassen onder de motor, maar ik ruik nog steeds koelvloeistof en het niveau van het overloopreservoir daalt na verloop van tijd.

Nou, eindelijk verzorgd door garantie (vanwege vanaf het begin gedocumenteerd). Moest door het vullen gaan, bestelde een vervangende waterpompdeksel (moest voor betalen), maar ze dekten de koelvloeistofspoeling en uren. Er zit een bobbel op het waterpompdeksel en KTM heeft er eindelijk een servicebulletin over, ze moeten de bobbel plat vijlen en het ruwe metaal opnieuw afwerken en dan opnieuw installeren en vullen. Twee klemmen hebben voor mij nooit gewerkt en nu kan ik erop vertrouwen dat het niet lekt.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 23 SAS 1290. Geen zichtbare lekken. Ben nu 2 keer bij de dealer geweest onder garantie. Had de zichtbare druppel op de pomphuizing, daarna zag ik mijn reservoir dagelijks leeglopen, bracht hem terug en kreeg te horen dat de koelvloeistofslangen vervangen waren. Nu heb ik deze motorfiets voor de 3e keer thuis en ik zie nog steeds mijn reservoir dalen. Ik ben dol op de motor, maar ik ben klaar om mijn advocaat in te schakelen. Ik heb net 4.000 mijl in deze machine gereden

Nadat ik mijn probleem met de lekkende slangverbinding had opgelost, daalde het niveau van mijn expotank nog steeds, net als bij jullie... Het systeem was zo vaak gespoeld dat ik het gevoel had dat er nog maar één ding te doen was. Dus... uiteindelijk heb ik mijn radiator vervangen. Deze zijn gevoelig voor micro-gaatjes in sommige van de lamellen. Je zou daar nooit een lek zien, omdat de koelvloeistof als damp zou verbranden. Sindsdien, en nadat ik ervoor had gezorgd dat ik het systeem goed had ontlucht, is het niveau van mijn expotank normaal.

Het is echt moeilijk om het koelsysteem op deze motoren te ontluchten. Er zit altijd wel ergens lucht in. Dus als het niveau van je expotank daalt en niet terugkeert en er geen duidelijke schade is aan slangen en buizen, dan is het ofwel lucht in het systeem, een slechte radiatordop (ze fungeren als een thermostaat), of een gat in je radiator.

Heeft me vele maanden gek gemaakt, maar eindelijk opgelost. Ik heb de neiging om mijn eigen monteur te worden als mijn echte monteur het probleem niet oplost. Maar het is tijdrovend...

Nou, ik heb mijn 22 SAS 1290 net opgestart na de winter en hij begon meteen te lekken. Nadat hij wat opgewarmd was, stopte het, maar ik zie dit als een probleem dat aangepakt moet worden.

21 - 33 of 34 Posts