Nieuw hier en nieuwsgierig. Ik bewonder de 890 en 790 nu al een paar jaar en ik wil er een kopen. Ik heb nog nooit een straatmotorfiets gehad of bereden, maar ik ben opgegroeid met een paar 2-takt crossmotoren. Ik ben 28 en ik rijd voor UPS. Is het gek om zo hoog te mikken voor een motor? Ik zit in Noord-VA (voorsteden/verkeer), maar vlakbij een paar mooie bochtige wegen. Ik heb het gevoel dat een 600 slechter zou zijn voor een beginner, tenminste een parallelle twin zou wat consistentie hebben, denk ik. Laat me je gedachten weten, grill me gerust als het nodig is lol
Mijn vuistregel voor de eerste motorfiets:
Als je plezier wilt hebben en hem zo snel mogelijk optimaal wilt gebruiken, zal 40-50 pk je de meeste adrenaline geven
Als je een forens wilt zijn en je geen zorgen wilt maken over later upgraden, dan is de 890 adventure "S" de juiste keuze. Een motorfiets waar je van kunt genieten op secundaire wegen, maar die ook geschikt is voor kilometers op de snelweg.
Ik stel de Duke 890 niet voor, omdat hij 100 lbs lichter en 10 pk sneller is, de Duke790 is echter een optie voor woon-werkverkeer. Maar aangezien de Duke slechts 360 lbs weegt, word je veel rondgeblazen op snelwegen. Aangezien de Duke een naked bike is, heb je 0 windbescherming op je lichaam of helm.
onder 105 pk voor woon-werkverkeer (zoals elke dag woon-werkverkeer, niet af en toe), onder 50 pk als het een speeltje is.
de perfecte route is > Gebruikte Husky 401 > wacht tot je er genoeg van hebt > Verkoop hem & koop 790/890/990 van Duke of Adventure.
Maar uiteindelijk, als je tractie respecteert en als er geen is. Je komt overal mee weg.
Bronnen:
5000 mijl op een 890 adventure, geslaagd voor mijn test de week voordat ik de motorfiets kreeg. De enige andere ervaring was toen ik 13 was en op crossmotoren reed. Voertuigen zijn alleen snel als de bestuurder het wil; dus als je probeert een fastboi te zijn, zul je jezelf de yeet-boom in fastboien. Als je de yeetability van een motorfiets respecteert, zul je je er nooit zorgen over maken. Maar wat je ook krijgt, je moet de eerste paar honderd mijl besteden aan het leren hoe je de motorfiets hypermileert, alsof je de motorfiets voor de eerste keer inrijdt, zelfs als hij gebruikt is. Dit geeft je een proactieve rijmentaliteit, omdat je constant zult proberen de toerentallen onder de 4000 tpm te houden (op de 890 adv).