KTM Forums banner

Heeft iemand een Carpuride geïnstalleerd?

1 reading
16K views 24 replies 11 participants last post by  Alvtrex  
#1 ·
Hehey,

Ik heb net een Carpuride W702 CarPlay/Android Auto gekocht om mijn Garmin Zumo XT te vervangen.
Het wordt geleverd met een kogelmontage en ik vraag me af of er geen stevigere, betere manier is om het aan de KTM 890 Adventure te bevestigen.

Er is een 3D-geprinte mount op het internet, dat is letterlijk gewoon een kleine L-vormige bevestiging, dus het scherm zit heel dicht bij de voorruit en steekt niet uit in vergelijking met het hoofdscherm. Heeft iemand van jullie hier een hele goede oplossing voor?

Ik dank jullie bij voorbaat :)

Cheers

#2 ·
Hé,

Ja, w702 op mijn 1290s gemonteerd met behulp van de touratech accessoirestang, om te monteren in sync met de display kanteling, daarna de achterste mount van de w792 verwijderd en vervangen door een 3d geprinte mount, ging overboord met de interne vulling op de print omdat deze samen werd gedraaid - werkt echter verbazingwekkend
Image

excuseer de bedrading voor de schoonmaak
Image

#13 ·
Hé,

Ja, ik heb w702 op mijn 1290s gemonteerd met behulp van de touratech accessoirestang, om te monteren in sync met de display kanteling, daarna de achterste mount van de w792 verwijderd en vervangen door een 3d geprinte mount, ging overboord met de interne vulling op de print omdat het samen werd gedraaid - werkt echter geweldig View attachment 117913
excuseer de bedrading voor het opruimen View attachment 117914
Hé man :)

Hoe heb je je Carpuride bedraad? Ik heb de mijne net geïnstalleerd en het lijkt niet genoeg stroom te trekken van de USB op de cockpit. Heb je het op de batterij aangesloten? Kun je me helpen met hoe je het hebt gedaan?

Proost

#4 ·
Hoe gaat het hiermee? Ik gebruik het 3D-geprinte onderdeel (zelf geprint in Blauw PET-G met 65% vulling) tot nu toe met redelijk succes op mijn 890 adventure. Als je zelf print, zorg er dan voor dat je een enigszins UV-bestendig materiaal gebruikt. Ik zou PET-G aanraden, omdat het wat sterker is dan PLA en ook bestand is tegen de zon. De unit die ik heb, wordt ook erg heet, dus ik was bang dat een minder hittebestendig PLA zou smelten.

Succes

#5 ·
Hoe gaat het hiermee? Ik gebruik het 3D-geprinte onderdeel (zelf geprint in Blauw PET-G met 65% vulling) tot nu toe met redelijk succes op mijn 890 adventure. Als je zelf print, zorg er dan voor dat je een enigszins UV-bestendig materiaal gebruikt, ik zou Pet-G aanraden omdat het wat sterker is dan PLA en ook bestand is tegen de zon. De unit die ik heb, wordt ook erg heet, dus ik was bang dat een minder hittebestendige PLA zou smelten.

Succes
Bedankt maat :)

Ik heb zelf geen 3D-printer, maar mijn collega print er een voor mij.
Ik heb een spoel UV-bestendig PLA gekocht zodat hij het kan printen.

Even een korte vraag: moest je nieuwe schroeven halen om alles vast te zetten?
En wat zijn de specificaties daarvan als je het niet erg vindt? :)

Proost

#8 ·
#11 ·
Oh interessant, jullie gebruiken verschillende onderdelen voor degene die ik heb gebouwd - Carpuride W702 W502 support by ericgrand moest een selectie M2/3/4 bouten bestellen om de bestaande te vervangen.

Dit ontwerp is meer generiek voor de touratech acc bar.

- Evenzo ongeveer 900 mijl ermee in de zon gereden en geen problemen gehad, hoewel de 7 inch versie strak tussen de voorruitsteunen van de 1290 zit.

#12 ·
Kalm aan :)

Ik heb net iets gekregen dat mijn dealer in elkaar heeft gezet. En het is meer vertrouwenwekkend dan het 3D-geprinte onderdeel.
Kortom, hij begon met de 890 Adventures GPS-montagedeksel. Vervolgens voegde hij een RAM-mount bal toe.

Image

Image

Image

Dus ik heb net de GPS-mount verwijderd en dit ding toegevoegd.
Toen heb ik 's werelds kortste RAM-mount arm toegevoegd met een beveiligingsschroef
Ik heb het hier bij Amazon gekregen, hier is de link in de Belgische winkel.

Image

Image

Toen heb ik de Carpuride toegevoegd met zijn originele achterplaat. Geen geschroef met andere schroeven (woordspeling)
of 3D-geprinte mounts (die van mij die ik van mijn collega kreeg, voelden erg broos aan en ik hoorde gekraak bij het manipuleren ervan...)

Image

Image

Image

Voorlopig heb ik de unit via de USB-stekker aangesloten, maar er gebeurt niets. Ik denk dat de output te zwak moet zijn.
Ik heb de sigarettenaansteker geprobeerd, maar ook daar lijkt het niet genoeg stroom te trekken om het aan de praat te krijgen. Ik heb de Carpuride getest met een enorme powerbank en het werkt. Dus ik moet gewoon een manier vinden om het aan het werk te krijgen, met de andere bedrading...

Maar dat is voor morgen denk ik, tenzij een van jullie me kan helpen met hoe ik het goed kan bedraden zonder mijn batterij leeg te trekken :)

Prijs voor het onderdeel dat mijn dealer heeft gemaakt: 12 EUR en een schouderklopje :)

Ik hoop dat dit helpt.

#15 ·
Briljante opstelling! Ik heb net de onderdelen besteld om de mijne op dezelfde manier op te zetten. De 3D-print werkt, maar ik vind de instelbaarheid van deze opstelling veel beter.

Wat betreft de bedrading:
De USB-pigtail lijkt niet goed te werken met de fiets. De unit vereist 12V en ik vermoed dat de fiets niet genoeg stroom levert in de USB-stekker om de spanning te verhogen.
Ik stel voor om direct te bedraden naar de ACC2-connectoren die verborgen zitten onder het kleine paneel aan de rechterkant. ACC2 is een 12V-voedingsbron die met de sleutel wordt geschakeld, ACC1 is een altijd actieve 12V-bron (de bruine draden zijn aarde). Je kunt mannelijke spade-connectoren op de rode en zwarte draden van de andere pigtail die bij de kit zat, krimpen en deze er direct in steken. Ik heb het rechter zijpaneel verwijderd om toegang te krijgen tot de draden. Vervolgens heb ik het display losgeschroefd en losgekoppeld en uit de weg gehaald, waarbij de USB-stroomdraad aangesloten bleef. Er zit een kleine elektronische module onder het rechter zijpaneel die je tijdelijk van de tabhouder kunt verwijderen om genoeg ruimte te krijgen om de draad omhoog en achter het display te leiden. Het werkt prima en schakelt direct in met de sleutel.

#16 ·
Briljante opstelling! Ik heb net de onderdelen besteld om de mijne op dezelfde manier in te stellen. De 3D-print werkt, maar ik vind de instelbaarheid van deze opstelling veel beter.

Wat betreft de bedrading:
De USB-pigtail lijkt niet goed te werken met de motor. De unit vereist 12V en ik vermoed dat de motor niet genoeg stroom levert in de USB-stekker om de spanning te verhogen.
Ik stel voor om direct te bedraden naar de ACC2-connectoren die verborgen zitten onder het kleine paneel aan de rechterkant. ACC2 is een 12V-voedingsbron die met de sleutel wordt geschakeld, ACC1 is een altijd actieve 12V-bron (de bruine draden zijn aarde). Je kunt mannelijke spade-connectoren op de rode en zwarte draden van de andere pigtail die bij de kit zat, krimpen en er direct inpluggen. Ik heb het rechter zijpaneel verwijderd om toegang te krijgen tot de draden. Vervolgens heb ik het display losgeschroefd en losgekoppeld en uit de weg gehaald, waarbij de USB-stroomdraad aangesloten bleef. Er zit een kleine elektronische module onder het rechter zijpaneel die je tijdelijk van de lipbevestiging kunt verwijderen om voldoende ruimte te krijgen om de draad omhoog en achter het display te leiden. Het werkt geweldig en schakelt direct in met de sleutel.
En ik heb het net aangesloten op de poorten die je noemde. Nu werkt het 😀

Bedankt voor het advies 🤟

Proost

#21 ·
Ja, de W502 geïnstalleerd op een 2024 790 Adv. Het werkt erg goed. Goede zichtbaarheid op zonnige dagen en het start snel op en maakt snel verbinding met mijn iPhone. Tot nu toe geen problemen. Voor ongeveer $216 op Amazon vind ik het een goede deal en je kunt al je navigatie-apps gebruiken. Niet zo geïnteresseerd in muziek en berichten tijdens het rijden, maar die werken ook. Ik heb een Vanasche GPS-houder geïnstalleerd met een 1" kogelgewricht naar AMPs adapter (zie foto) die je kunt kopen bij Amazon, aangezien de Carpuride geen AMPs aansluiting heeft (zie foto). Ik koos voor het 5 inch scherm om het gewicht laag te houden en trillingen bij lage toerentallen te minimaliseren.

Attachments

#22 · (Edited)
Hehey,

Ik heb net een Carpuride W702 CarPlay/Android Auto gekocht om mijn Garmin Zumo XT te vervangen.
Het wordt geleverd met een kogelmontage en ik vraag me af of er geen stevigere, betere manier is om het aan de KTM 890 Adventure te bevestigen.

Er is een 3D-geprinte houder op het internet, dat is letterlijk slechts een kleine L-vormige bevestiging, dus het scherm zit heel dicht bij de voorruit en steekt niet uit in vergelijking met het hoofdscherm. Heeft iemand van jullie hier een hele goede oplossing voor?

Ik dank jullie bij voorbaat :)

Proost
Carpuride W702 geïnstalleerd op een originele KTM schermhouder voor de Superadventure S. Was aan het zoeken op internet en vond deze 3D geprinte houder. Je kunt hem vinden op Printables, Carpuride GPS houder voor KTM 1290 super adventure.
Geweldige oplossing, gebruik niet alleen de kogelbout maar doe er ook wat Bisonkit in, en vergeet niet om blauwe Loctite te gebruiken voor alle schroeven. Past perfect.
Image
Image
Image
Image
Image
Image

#25 ·
Het probleem dat ik had met mijn carpuride die op deze manier was geïnstalleerd, is dat het de luchttoevoer door het gat van de voorruit blokkeert en dit zorgt voor enorme turbulentie in mijn helm. Heb jij dit probleem?
Nee, het is niet luider met de Carpuride die bovenop het dashboard is geïnstalleerd.
Maar de mijne is niet geïnstalleerd op de steun die meebeweegt met de voorruit.
Ik heb gekozen voor degene die achter het dashboard wordt bevestigd en onafhankelijk is van de beweging van de voorruit.