KTM Forums banner

Vliegwiel verwijderen

14K views 6 replies 3 participants last post by  Axzon  
#1 ·
Jongens, tips over hoe ik het vliegwiel stabiel kan houden zodat ik de moer kan losdraaien en eraf kan halen? Ik ben bezig met het startsysteem en wil achter het vliegwiel komen en ervoor zorgen dat alles schoon is. Ik weet zeker dat er een tool is die ik kan kopen, maar ik vroeg me af of iemand een goede geĂŻmproviseerde oplossing had.

#2 ·
De gemakkelijkste methode is om een slagsleutel met een 6-puntsdop te gebruiken en hem er gewoon af te rammelen. Als de motorafdekking aan de tegenovergestelde kant eraf is, kun je een afgeplat stuk koperen buis of een koperen munt gebruiken die tussen het primaire tandwiel en het koppelingswiel is geklemd. Soms zet je de versnellingsbak in de 4e versnelling en laat je iemand op de motorfiets zitten om hem op de grond te houden terwijl je de vliegwielrotorbout losmaakt. Zorg ervoor dat je een goede, strak passende 6-puntsdop gebruikt en constante druk uitoefent op een breekijzer. Het is het beste om een breekijzer te gebruiken om los te maken voordat je een ratel gebruikt. Iedereen die ooit zijn gezicht heeft bezeerd of zijn knokkels heeft gebroken aan een slippende ratel, kan gemakkelijk de reden uitleggen om eerst een breekijzer te gebruiken om hem los te maken. Sommige rotoren kunnen worden vastgepakt met een pijpsleutel met riem, maar te veel druk op de rotor kan de matrix breken die de magneet aan de binnenkant vastlijmt en zodra het spul breekt, is het game over. Heeft een nieuwe rotor nodig. Zal zoeken naar foto's en deze indien mogelijk plaatsen

Attachments

• Like
Reactions: DW
#3 ·
Ah. Ja. Vergeten te vermelden dat je een correcte poelietrekker nodig hebt om het vliegwiel te verwijderen zodra de bout is verwijderd.

#4 ·
Zeer behulpzaam zoals altijd Augie. Zeer gewaardeerd. Ik heb een video bekeken en het leek erop dat de man (Rocky Mountain) de rotor er met de hand af kon schuiven zodra de moer was verwijderd. Wat voor soort speciale poelietrekker is er nodig?

#5 ·
Die verwijdering was waarschijnlijk slechts een demonstratie en de rotor is eerder verwijderd en losjes opnieuw geĂŻnstalleerd. Ze passen met een spie op de conische krukas en vereisen een trekker die op de interne rotor schroefdraad wordt geschroefd en de rotor tegen de krukas duwt en de rotor eraf dwingt. Ik ben nu niet in de werkplaats. Ik zal een foto maken als ik terug ben en er een foto van maken.

• Like
Reactions: Axzon
#6 ·
Vergeten dat ik al een foto op mijn telefoon had. Vliegwiel/rotor trekkers KTM links. Universeel 2-zijdig in het midden en Honda 4-takt rechts op de foto. Zorg ervoor dat u een merkgereedschap koopt. De goedkope gaan gemakkelijk kapot

Attachments

• Like
Reactions: Axzon
#7 ·
Vergeten dat ik al een foto op mijn telefoon had. Vliegwiel/rotor trekkers KTM links. Universeel 2-zijdig in het midden en Honda 4-takt rechts op de foto. Zorg ervoor dat u een merktool koopt. De goedkope gaan gemakkelijk kapot
Elke cent waard! Omdat KTM-draden etc. allemaal metrisch zijn, is het gemakkelijk om er een te vinden! Maar als je bij een van de KTM-leveranciers koopt, weet je zeker dat je de juiste krijgt.