KTM Forums banner

Healtech 'ESE' Uitlaat Servo Eliminator probleem

22K views 30 replies 17 participants last post by  Lowrance  
#1 ·
Ik heb een uitlaat servo eliminator geïnstalleerd en de motorfiets ging niet verder dan 6.200 tpm. Verwijderd en probleem opgelost, ik stuur hem terug. Geen foutlampjes of iets dergelijks. Gewoon een ter informatie draadje.

#2 ·
Ging de servosprong open of dicht toen deze werd losgekoppeld? Meestal is hij op de een of andere manier geveerd? Als hij dichtging, kan dat de oorzaak van het probleem zijn. Ik denk dat ik anderen heb horen beweren dat hij sluit, tenzij je de kabels verwijdert?

#21 ·
Opende of sloot de servosprong toen deze werd losgekoppeld? Meestal is hij op de een of andere manier geveerd? Als hij sloot, kan dat de oorzaak van het probleem zijn. Ik denk dat ik anderen heb zien beweren dat hij sluit, tenzij je de kabels verwijdert?
Hoi, ik heb de 1390sdr en ik vroeg me af of je wist of de motor beter loopt en hoe hij presteert met een uitlaat servo-eliminator en de klep de hele tijd open houdt. Adem het en loopt het beter??? Proost. Ik denk erover om dat te doen en vroeg me af hoe het de motor zou laten lopen als ik het deed.

#4 ·
Heb je een gen 3 SDR? Misschien hebben ze een andere ESE nodig dan de eerdere SD's (?) :unsure:

Ik herinner me dat ik las over Healtech die problemen had met hun mk1 ESE voor de gen 1 SDGT/R, maar toen ik de mijne kocht, hadden ze de mk2-versie uitgebracht waar ik geen problemen mee heb gehad.

De uitlaatklep blijft in de standaard open positie zoals hierboven vermeld, hoewel de instructies zeggen dat je de klep naar een meer volledig open positie (dwz luidste positie) moet verplaatsen en opnieuw moet vastzetten als je een maximale gasstroom wilt. Ik duwde gewoon op mijn klep en het overbelastte de kleine tandwielen in de servomotor, dus mijn ex-klep rust nu parallel in de buis van 60 mm in plaats van gedeeltelijk de gasstroom te belemmeren. (y)

Healtech zou probleemloos een andere ESE onder garantie moeten sturen en je zou goed moeten zitten zonder klep :LOL: - merk op dat er andere manieren zijn om de klep te verwijderen..... mid-pipe kits (voor katverwijdering) worden geleverd met een kleine nok die op de servomotor past, waardoor de kabels kunnen worden verwijderd. Je hebt dus geen ESE nodig als je een mid-pipe de-cat kit koopt (tenzij je aan gewichtsbesparing en opruimen doet).

Attachments

#6 ·
Toen mijn servo in het verkeer doorbrandde, ging de motor in de noodloop, draaide niet boven de 6500 tpm en de cruise control werkte niet totdat ik de servo verwijderde, de dongle plaatste en de dealer de foutcode liet wissen die "MTC ERROR" zei. Ik zou hem aansluiten op de nanny-computer van de dealer om te zien wat er aan de hand is.

#7 ·
Heeft het zin om de servo en de klep te verwijderen als je niet ook een middelpijp plaatst?

#8 ·
Is er enig voordeel om de servo en klep te verwijderen als je niet ook een middelpijp doet?
Als nieuwsgierig persoon zocht ik naar het antwoord op mijn vraag en vond dit.
Ik promoot hier geen servo buddy (ik weet er niets van), maar vond de uitleg nuttig.

#9 ·
Vroeger werd gedacht dat de flapper een afstemapparaat was om de powerband te verbreden, maar het feit dat hij wordt bediend bij precies hetzelfde toerental als de Euro-geluidstest, geeft wel aan dat het een geluiddempingsapparaat is. Wat het verwijderen van de flapper betreft, de kat zelf is een veel grotere belemmering, dus waarom zou je je druk maken? Als je een decat doet, blijft de flapper bij de kat.

#10 ·
Ik heb de Gen 3 2020 Superduke R, ik gebruik de standaard uitlaat en katalysator MET ALLEEN een Austin slip-on.
Kan iemand mij vertellen of het gebruik van het heal tech-apparaat en het verwijderen van de servomotor iets zal veroorzaken...
1. verlies van vermogen of koppel aan de onderkant, het midden of de bovenkant?
2. Is er ook een merkbare uitlaat-/geluidsverandering, laag midden of hoog?
Wil gewoon weten wat ik kan verwachten, bedankt!

#13 ·
.Ik heb de Gen 3 2020 Superduke R, ik gebruik de standaard uitlaat en katalysator met ALLEEN een Austin slip-on.
Kan iemand mij vertellen of het gebruik van het heal tech-apparaat en het verwijderen van de servomotor iets zal veroorzaken...
1. verlies van vermogen of koppel aan de onderkant, het midden of de bovenkant?
2. Is er ook een merkbare uitlaat-/geluidsverandering, laag midden of hoog?
Wil gewoon weten wat ik kan verwachten, bedankt!
Een beetje meer geluid bij het toerental waarop de klep sluit wanneer de servo actief is. Twijfel of er vermogensverlies is. Als je de kat en de originele demper laat zitten, zal hij nog steeds behoorlijk stil zijn. Ik denk dat de kat meer dempt dan de demper.

#11 ·
Een paar dagen geleden heb ik de Arrow Cat delete mid pipe geïnstalleerd en mijn Flapper Servo motor verwijderd. Ik kocht een Healtech ESE-KT2 in de hoop niet met 'limp mode' te hoeven dealen.

De Healtech-website zegt dat het tot 3 korte ritten kan duren voordat hun product begint te werken. Ik heb minstens 10 ontstekingscycli (ritten van elk 16-32 km) gehad en heb nog steeds last van limp mode.

Ik heb Healtech gemaild en ze reageerden met het volgende:

1) Koppel de ESE-connector los en controleer of alle connectorpinnen op hun plaats zitten, niet verbogen of uit positie geduwd zijn.
2) Belangrijk: spuit wat contactreiniger (bijv. WD40) in de stekkers.
Sluit hem vervolgens weer aan en zorg ervoor dat de connector goed vergrendeld is.
3) Zorg ervoor dat de uitlaatklep volledig open staat of verwijderd is.
4) Maak een paar ritten (4-5 ontstekingscycli), minimaal 25 km, en kijk of de fout verdwijnt of niet.
Als niets helpt:
Als de servo een intermitterende storing heeft, is het belangrijk om de foutcode te wissen en ervoor te zorgen dat de klep een volledige open/dicht-test uitvoert wanneer de ontsteking wordt ingeschakeld voordat ESE wordt geïnstalleerd.
Als de foutcode aanwezig is wanneer ESE is geïnstalleerd, wordt mogelijk niet het FI-lampje gewist, maar als deze eerder is gewist, zou het moeten werken.

De 2020 GT heeft een andere Exhaust Servo Eliminator nodig dan voorgaande jaren - ik vraag me af of Healtech problemen heeft om het aan het werk te krijgen?? RobertVP

#12 ·
Ik heb een Healtech ese gemonteerd, de kabels en de motor verwijderd en vervolgens de flapperklep zelf volledig verwijderd. Ik heb de 2 schroeven die de plaat aan de stang vasthouden weggeslepen en vervolgens de stang afgesneden en verwijderd. Ik heb een bout in het 10 mm gat gestoken dat is overgebleven na het verwijderen van de stang. Het gaat nu recht door zonder belemmering. De motorfiets loopt geweldig. Ik ga hetzelfde doen op mijn multi 950S, omdat deze een merkbare dip in het vermogen heeft als de klep gesloten is. De klep is voor geluidsreductie en emissiemetingen.

#15 ·
Ik heb net de Healtech ESE laten installeren op mijn SDR 3.0 door de uitlaatfabrikant. Het kwam helaas de dag NADAT ik de motor had afgeleverd, dus ik moest hem vragen om het te regelen toen hij de uitlaatwerkzaamheden deed. Ik vroeg of er problemen waren en hij zei dat de motorfiets onmiddellijk een foutmelding gaf, maar toen volgde hij de instructies (3 ontstekingscycli) en het verdween. Wat betreft het verwijderen versus niet verwijderen van de klep, afgezien van een volledig systeem, zou ik hem zelfs hebben verwijderd als ik een slip-on had gedaan, omdat het gewoon een ding minder is dat later kapot kan gaan. Er zijn enkele verhalen over dat ze roesten en vast komen te zitten, of bevriezen/doodgaan/vastlopen in de gesloten of gedeeltelijk gesloten positie, wat problemen veroorzaakt. Vóór de Superduke heb ik ook een decat-pijp en Healtech ESE op mijn Ducati gedaan en de motorfiets liep ook een stuk koeler. Ik zeg niet dat dat het geval zal zijn met de SDR, maar als ik een motorfiets met een klep bezit, wordt deze verwijderd. Zoals anderen al hebben gezegd, is het meer een geluiddempende functie. Bovendien maakt het weggooien een paar gram gewicht vrij en vermindert het rommel.

#16 ·
Ik heb een uitlaat servo eliminator geïnstalleerd en de motor zou niet verder komen dan 6.200 tpm. Verwijderd en probleem opgelost, ik zal hem terugsturen. Geen foutlampjes of iets dergelijks. Gewoon een ter informatie draad.
Er was een draad die zei dat Heal Tech een slechte batch van de ES Eliminator modules had gemaakt en dat deze moeten worden teruggestuurd voor omruiling.

#18 ·
Hallo, ik ben nieuw op het forum en bekijk nieuwe slip-on uitlaten voor mijn 2023 1290 GT. Excuseer me voor een waarschijnlijk domme vraag, maar hier gaat het......... Als je gewoon de standaard einddemper verwijdert en er een nieuwe slip-on op zet. Waarom moet je dan iets doen aan de uitlaatklepservo, aangezien deze zich voor de einddemper bevindt?

#20 · (Edited)
De mijne blokkeerde 600 mijl van huis, waardoor de ECU in de noodloopmodus ging, die het vermogen beperkt tot maximaal ongeveer 100 pk en ook de cruise control uitschakelt, iets wat ik dringend nodig had vanwege een (nu chirurgisch gerepareerde) rechterhand die kreupel was door artritis. Toen ik thuiskwam, bestelde ik onmiddellijk een ESE en maakte ik een afspraak bij de dealer om de code te laten verwijderen. Veel gedoe dat eenvoudig kon worden voorkomen door de servo los te koppelen en de ESE aan te sluiten. De kat kan desgewenst op zijn plaats blijven.

#26 ·
Bedankt voor de reactie, maat. Dus geen verbetering in de prestaties. Was het de lader???, waarom dan doen??, gewicht en rommel verminderen misschien
Ik hoopte dat het het geluid en de prestaties zou verbeteren. Zal me dan waarschijnlijk niet druk maken, bedankt.
Het is luider bij 5500 tpm, het motortoerental waarbij de klep gedeeltelijk sluit, wat overigens het toerental is waarop de Euro-geluidstests worden uitgevoerd. Zolang de katbak aanwezig is, zal er geen merkbaar verschil zijn in het totale geluidsniveau. De klep bestaat om het volumeniveau bij testtoerental te verminderen. Het heeft NIETS te maken met prestaties en kan technisch gezien zelfs de prestaties belemmeren, aangezien het een gedeeltelijke obstructie in de uitlaat is. Het elimineren van de klep door de katbak te verwijderen, maakt deel uit van het verminderen van het gewicht met ongeveer 15 lbs. en maakt de restwarmte die van de motor afkomt een beetje draaglijker. En het zal bij alle toerentallen luider zijn. Alleen het aansluiten van de ESE-dongle voorkomt alleen dat de klep gedeeltelijk sluit bij testtoerental.

#24 ·
Ik heb het gedaan op mijn 1290 vanwege de angst voor het gevreesde vastlopen/fout van de klep. Proactief kun je wel zeggen. Maar een klein voordeel is dat je iets meer geluid uit de uitlaat krijgt bij de toerentallen waarbij de klep zonder hem inschakelt. Hij "blaft" vanaf lagere toerentallen ermee.

#27 ·
De uitlaatklep kan vast komen te zitten en veel foutmeldingen veroorzaken, die in extreme gevallen zelfs de motor in de noodloop zetten. De servo-eliminator verhelpt dat. Mijn 22 evo gooide tijdens het inrijden vrijwel elke keer dat ik hem startte codes! Hoewel de fouten geleidelijk afnamen naarmate ik dichter bij de 600 mijl grens kwam nadat ik de volledige Akra erop had gezet, die ook de uitlaatservo verwijdert, gooit de motorfiets nooit meer willekeurige codes. Mijn 22 sas heeft nog steeds de servo en gooit nog steeds af en toe willekeurig waarschuwingen. Ik heb hier ook een lid horen zeggen dat hij ervoor zorgt dat de servo schoon is en werkt en geen problemen heeft.