Ik heb een uitlaat servo eliminator geïnstalleerd en de motorfiets ging niet verder dan 6.200 tpm. Verwijderd en probleem opgelost, ik stuur hem terug. Geen foutlampjes of iets dergelijks. Gewoon een ter informatie draadje.
Hoi, ik heb de 1390sdr en ik vroeg me af of je wist of de motor beter loopt en hoe hij presteert met een uitlaat servo-eliminator en de klep de hele tijd open houdt. Adem het en loopt het beter??? Proost. Ik denk erover om dat te doen en vroeg me af hoe het de motor zou laten lopen als ik het deed.Opende of sloot de servosprong toen deze werd losgekoppeld? Meestal is hij op de een of andere manier geveerd? Als hij sloot, kan dat de oorzaak van het probleem zijn. Ik denk dat ik anderen heb zien beweren dat hij sluit, tenzij je de kabels verwijdert?
Als nieuwsgierig persoon zocht ik naar het antwoord op mijn vraag en vond dit.Is er enig voordeel om de servo en klep te verwijderen als je niet ook een middelpijp doet?
Een beetje meer geluid bij het toerental waarop de klep sluit wanneer de servo actief is. Twijfel of er vermogensverlies is. Als je de kat en de originele demper laat zitten, zal hij nog steeds behoorlijk stil zijn. Ik denk dat de kat meer dempt dan de demper..Ik heb de Gen 3 2020 Superduke R, ik gebruik de standaard uitlaat en katalysator met ALLEEN een Austin slip-on.
Kan iemand mij vertellen of het gebruik van het heal tech-apparaat en het verwijderen van de servomotor iets zal veroorzaken...
1. verlies van vermogen of koppel aan de onderkant, het midden of de bovenkant?
2. Is er ook een merkbare uitlaat-/geluidsverandering, laag midden of hoog?
Wil gewoon weten wat ik kan verwachten, bedankt!
Er was een draad die zei dat Heal Tech een slechte batch van de ES Eliminator modules had gemaakt en dat deze moeten worden teruggestuurd voor omruiling.Ik heb een uitlaat servo eliminator geïnstalleerd en de motor zou niet verder komen dan 6.200 tpm. Verwijderd en probleem opgelost, ik zal hem terugsturen. Geen foutlampjes of iets dergelijks. Gewoon een ter informatie draad.
Als het gewoon een slip-on is, kun je de servo met rust laten. Sommige mensen verwijderen de servo omdat deze af en toe defect raakt en een code geeft.Waarom moet je iets doen aan de uitlaatklepservo, aangezien deze zich voor de einddemper bevindt?
Het is luider bij 5500 tpm, het motortoerental waarbij de klep gedeeltelijk sluit, wat overigens het toerental is waarop de Euro-geluidstests worden uitgevoerd. Zolang de katbak aanwezig is, zal er geen merkbaar verschil zijn in het totale geluidsniveau. De klep bestaat om het volumeniveau bij testtoerental te verminderen. Het heeft NIETS te maken met prestaties en kan technisch gezien zelfs de prestaties belemmeren, aangezien het een gedeeltelijke obstructie in de uitlaat is. Het elimineren van de klep door de katbak te verwijderen, maakt deel uit van het verminderen van het gewicht met ongeveer 15 lbs. en maakt de restwarmte die van de motor afkomt een beetje draaglijker. En het zal bij alle toerentallen luider zijn. Alleen het aansluiten van de ESE-dongle voorkomt alleen dat de klep gedeeltelijk sluit bij testtoerental.Bedankt voor de reactie, maat. Dus geen verbetering in de prestaties. Was het de lader???, waarom dan doen??, gewicht en rommel verminderen misschien
Ik hoopte dat het het geluid en de prestaties zou verbeteren. Zal me dan waarschijnlijk niet druk maken, bedankt.
Naar welke motorfiets verwijst u met de KT3?Je hebt de KT-3 nodig voor Euro 5. Verrast dat Healtech je dit niet heeft verteld.