Alle feedback zou fantastisch zijn.
Ik vergat toe te voegen dat er ook een zeer merkbare vermindering van de motorrem is. Het voelt veel natuurlijker aan bij het vertragen en is zeker een factor in de betere lage-snelheid manieren.Dit maakt dat ik het alleen maar meer wil, bedankt voor de feedback. Ga zo door..
Dat is een goed punt, blij om te horen. Ze nemen geen telefoontjes aan op vrijdag, dus ik zal ze maandag bellen en dit op gang brengen.Ik vergat eraan toe te voegen dat er ook een zeer merkbare vermindering van de motorrem is. Het voelt veel natuurlijker aan bij het vertragen en is zeker een factor in de betere lage-snelheid manieren.
Je kunt proberen ze te e-mailen. Ik heb nooit met ze gesproken. Ik heb gewoon e-mail en hun klantenportaal op hun website gebruikt.Dat is een goed punt, blij om te horen. Ze accepteren geen telefoontjes op vrijdag, dus ik zal ze maandag bellen en dit op gang brengen.
Dus, je had een Rapid Bike Evo tuning module op de motor?Het enige wat ik kan zeggen is dat als ik had geweten hoeveel beter de motor zou zijn, ik nooit de RB EVO had gekocht en hem gewoon meteen met BTM's tune had geflasht.
De tweede en derde versnelling hebben nu alle 100% gasbereik beschikbaar (BT zei dat ze standaard beperkt zijn tot 65%). Dat is erg spannend, vooral met mijn 16/40 tandwielen. De motor loopt veel soepeler, vooral bij alle lage snelheden. Er is geen geschok meer tijdens langzaam cruisen of bij het in- en uitgaan van bochten. Zelfs met de gasrespons op sport kan ik de motor soepel besturen bij lage snelheden. Vóór de tune zou de motor ongelukkig brabbelen en de gasinput tegenwerken, wat een hobbelige en oncomfortabele rit veroorzaakte.
De motor trekt nu hard door, tot 11k (ik track niet, maar ik dacht dat het leuk zou zijn om ze de RPM nog eens 1k te laten openen).
Ik kan nog geen commentaar geven op het brandstofverbruik. Ik heb afgelopen weekend in totaal 260 mijl gereden, maar er stond een sterke rugwind op de heenweg. Mijn kilometerstand was veel minder op de terugweg met tegenwind. Ik ben ook nog niet gestopt met het ontzien van de tweede en derde versnelling als ik een open weg voor me heb. Het is verslavend om in de derde versnelling power wheelies te maken!
Kortom, de motor die ik nu heb, is de motor waarvan ik dacht dat ik hem kocht. Het is een beetje klote dat de motor door de OEM op zo'n manier wordt beheerd dat het plezier van het product drastisch afneemt, alleen maar om aan de emissievoorschriften te voldoen.
Ja, ik had hem op mijn motor kort nadat ik hem kocht. Hier is het verhaal:Dus, je had een Rapid Bike Evo tuning module op de motor?
En nu heb je de ECU geflasht met de BT-Moto tune?
Zit de Rapid Bike module nog op je motor?
Dus... ja, ja en nee. Begrepen.Ja, ik had het op mijn motor kort nadat ik hem had gekocht. Hier is het verhaal:
Zodra ik op de motor reed nadat ik hem afgelopen november had gekocht, was ik teleurgesteld over zijn gedrag bij lage snelheid. Het is moeilijk om soepel te rijden, deels omdat de interne onderdelen van de motor relatief licht zijn, zodat hij snel kan accelereren (door ontwerp en dat vind ik leuk), maar vooral vanwege de vreselijke fabrieksafstelling, vermoedelijk voor emissiecontrole. Ik heb ook de warmtebron direct onder de motor samen met de uitlaatklep verwijderd en de actuator vervangen door een ESE-dongle, die een bekend probleem elimineerde dat een noodloop veroorzaakt (de actuator).
Ik wilde de brandstoftoevoer verbeteren, dus kocht ik de RB Evo in de hoop dat hij de truc zou doen. Ik heb het geld en te veel tijd besteed aan het rommelen met de kaarten en de installatie en heb nooit echt een verbetering in het rijgedrag opgemerkt. Op dit punt heb ik er nog steeds niet aan gedacht om de ECM te flashen.
Het was mijn dealer die een ECM-flash voorstelde nadat mijn motor bijna drie maanden in de werkplaats had gestaan. Ze hoorden over mijn zwakke poging om de brandstoftoevoer te verbeteren en zeiden dat ik hem gewoon moest laten flashen. Toen begon ik ernaar te kijken en vond ik deze thread. Ik koos voor BTM omdat hun product en bedrijf zeer professioneel en doordacht lijken. En ze reageerden zeer snel op mijn e-mailvragen. Ik had geen voorkennis van hen of de andere tuner die in deze thread werd genoemd.
Ik heb alles wat met RB te maken heeft volledig verwijderd en het afgesteld met het gewijzigde bestand van BTM. Mijn motor is qua motor volledig standaard, behalve een Arrow-middelpijp, en ik heb de SAS en de koolstofcansiter en hun bijbehorende magneetventielen en slangen verwijderd. Ik heb de Rotty-dongles geplaatst.
Wil je een RB Evo kopen? Ik verkoop hem goedkoop!![]()
Ik dacht erover om mijn bestelling te versnellen, maar heb dat geld besteed aan 2-daagse levering.Vandaag de BT-Moto tuner besteld, extra betaald om het te versnellen. Hopelijk is alles klaar tegen het weekend.
Misschien hebben ze me daar te pakken gehad.... Ik heb ook de 2-daagse verzending gedaan.Ik dacht erover om mijn bestelling te bespoedigen, maar heb dat geld in de 2-daagse levering gestoken.
Ze hebben het toch nog dezelfde dag verzonden.
Haha, ze hebben me bijna ook te pakken gehad!Maybe they got me on that one.... I also did the 2 Day shipping.
I just hope everything goes as smooth as it did for you !!!![]()
Om de getallen in het midden te krijgen, is het goed om het gaspercentage in lagere versnellingen te corrigeren... misschien geweldig??? De recensies lijken behoorlijk gunstig.Haha, ze hebben me bijna ook te pakken gehad!
Ik weet zeker dat je blij zult zijn met hun deuntje, vooral als je ervaringen met rijden vergelijkbaar waren met die van mij.
Laat ons weten hoe het gaat!
Ik weet niet zeker wat je vraagt.Om de cijfers in het midden te krijgen, is het goed om het gaspercentage in de lagere versnellingen te corrigeren... misschien geweldig??? De recensies lijken vrij gunstig.
Je hebt alles heel goed en mooi uitgelegd. Ik heb veel van zulke recensies gelezen en ook een openflash tablet 3 gekocht. Maar ik was niet lang gelukkig.... totdat ik naar de dealer ging. Voordat ik naar de dealer ging, installeerde ik het stock-bestand (zoals openflash zegt). De dealer heeft de motorregeleenheid voor mij geüpdatet omdat de motorfiets nieuw is en er een storing was. Toen ik thuiskwam en stage 1 wilde installeren, kon ik het niet. Openflash support bood me aan om 300 dollar te betalen om de licentie te resetten.... Ik ben gewoon geschokt. Ik heb een brief gestuurd dat dit oneerlijk is en dat de dealer het recht heeft om de motorregeleenheden zo vaak te updaten als ze willen, omdat het onder garantie valt en ik niet elke keer 300 dollar ga betalen. Er is nog geen reactie van openflash support. Ik zal nog even wachten en een topic over mijn geval en een video op YouTube maken. Ik hoop dat openflash de juiste beslissing zal nemen....🤬Ik heb BT-Moto niet gebruikt. En ik heb geen 1390. LOL!
Ik gooi dit er gewoon in voor het geval je het niet weet.
Ik heb net een OpenFlash Tablet v3 van OpenFlash Performance gekregen. Ik heb het gebruikt om mijn standaard ECU uit te lezen en de bestanden te uploaden naar Shiv (the man, bij OFP). Hij maakt nu een custom flash voor mijn '24 SD GT. Zodra hij dat klaar heeft en in mijn account heeft geladen, zal ik de OFT gebruiken om mijn ECU te flashen met de nieuwe mapping.
Ze hebben hetzelfde voor de 1390.
Het is echt gemakkelijk te gebruiken. Download de PowerGate-app op je smartphone.
De OFT v3 is gewoon een puck-achtig apparaat met één grote connector aan één kant. Sluit het aan op de diagnosepoort van de motorfiets onder de bestuurdersstoel met behulp van de speciale kabel die bij de OFT wordt geleverd. Sluit een krokodillenklem aan op de positieve accupool en doe dan alles in de PowerGate-app.
Als het eenmaal is aangesloten en opgestart, lees je de standaard ECU uit en wordt deze geüpload naar je account in de Cloud. Als ze al een map-bestand hebben voor jouw specifieke kalibratie, dan kun je het gewoon downloaden en naar je ECU schrijven. Zo niet, dan moet je wachten tot ze je standaard map die je hebt geüpload, nemen en een custom bestand voor je maken. Ze sturen je een e-mail wanneer dat klaar is. Dan kun je de OFT weer aansluiten, PowerGate op je telefoon uitvoeren en de nieuwe map naar je ECU flashen.
Het is waarschijnlijk dezelfde manier als BT-Moto werkt, maar ik weet het niet.
Ik heb mijn GT-map afgelopen vrijdag geüpload. Shiv mailde me dat hij mijn nieuwe map helemaal opnieuw moet bouwen, dus ik zou hem later deze week moeten hebben. Het zou me niet verbazen als de mijne de eerste Euro 5 GT is waarvoor ze een map hebben gemaakt, maar ik weet het niet. Ik vermoed dat ze alle Super Duke R's hebben gedaan.
Hoe dan ook, het is gewoon een andere optie om te overwegen.
KTM – OpenFlash Performance (openflashtablet.com)
Nou, dat is even schrikken. Ik had er volledig op gerekend dat ik het net zo zou kunnen doen als jij meldde, als ik ooit een nieuwe flash van mijn dealer nodig zou hebben.Je hebt alles heel goed en mooi uitgelegd. Ik heb veel van zulke recensies gelezen en ook een openflash tablet 3 gekocht. Maar ik was niet lang gelukkig.... totdat ik naar de dealer ging. Voordat ik naar de dealer ging, installeerde ik het stock bestand (zoals openflash zegt). De dealer heeft de motorregeleenheid voor mij geüpdatet omdat de motor nieuw is en er een storing was. Toen ik thuiskwam en stage 1 wilde installeren, kon ik het niet. Openflash support bood me aan om 300 dollar te betalen om de licentie te resetten..... Ik ben gewoonweg geschokt. Ik heb een brief gestuurd dat dit oneerlijk is en dat de dealer het recht heeft om de motorregeleenheden zo vaak te updaten als ze willen, omdat het onder garantie valt en ik niet elke keer 300 dollar ga betalen. Er is nog geen reactie van openflash support. Ik wacht nog even en zal een topic over mijn geval en een video op YouTube maken. Ik hoop dat openflash de juiste beslissing zal nemen....🤬
Natuurlijk. Ik ben zelf ook geschokt. Ik zal zeker een update geven.Nou, dat is even schrikken. Ik had er volledig op gerekend dat ik het net zo zou kunnen doen als u meldde, mocht ik ooit een nieuwe flash van mijn dealer nodig hebben.
Houd ons op de hoogte.
Zeker wel!Zou iemand met de BTMoto-tune een update willen geven? Nog steeds blij met de aankoop?