KTM Forums banner

Gereedschapskist voor racers

37K views 15 replies 4 participants last post by  cors187  
#1 · (Edited)
Hallo forumteam racers, als je sites vindt die enorm helpen bij het tunen, voeg dan hier de link toe.
Ik weet niet hoe vaak ik iets heb uitgezocht en links op de forums heb gepost, maar de thread nooit meer kon vinden.

Bougiediagram - http://www.4secondsflat.com/plug_chart.html
Gedetailleerde gebruikte bougiefoto's inclusief voorbeeldafbeeldingen van warmtebereik

Bougie warmtebereik-identificatie - http://www.briskusa.com/spark_plug_cross_reference_heat_range_chart

Vraag - kan ik wd-40 in mijn ontsteking etc. spuiten?

Ik ben veel pagina's in Google gaan zoeken en niet veel antwoorden gevonden.
Maar qua verkrijgbaarheid en werking en niet veel technische gegevens die afraden om het te gebruiken, denk ik dat wd-40 het product is

https://www.wd40company.com/files/pdf/wd_40tec16952473.pdf

Uiterlijk: Aerosol—Aerosolized Liquid
Bulk—Vloeistof
Kleur: Licht (of bleek) amber
Geur: Karakteristiek
Vriespunt/schenkpunt: -63Ëš C (-81,4Ëš F) (ASTM D-97)
Kinematische viscositeit @ 100Ëš F: 2,79 - 2,96 cSt
Specifieke dichtheid @ 60Ëš F: 0,8-0,82
Kookpunt: 183Ëš- 187 Ëš C (361Ëš F - 369 Ëš F)
Damptichtheid: >1
Vlampunt: 49Ëš C (122Ëš F) (Tag Open Cup)
Vluchtig per volume: 70% - 75%
Onderste ontvlambaarheidsgrens: 0,6%
Bovenste ontvlambaarheidsgrens: 8,0%
Dampdruk: Aerosol: 95-115 psi @ 21Ëš C (70ËšF)
Bulk: 1 psi @ 38ËšC (100ËšF) (ASTM D323)

. Het verwijdert snel lijm,
corrosie en verf. Het verdringt vocht om water overstroomde
apparatuur zoals motoren, bougies en elektrisch gereedschap te herstellen.

Bedrijfstemperatuur: -10Ëš F tot 200Ëš F
Diëlektrische sterkte: 44.400 - 47.800 Volt
Oplosbaarheid in water: Onoplosbaar
Wat is diëlektrische sterkte van een materiaal?
In de natuurkunde heeft de term diëlektrische sterkte de volgende betekenissen: Van een isolerend materiaal, het maximale elektrische veld dat een puur materiaal onder ideale omstandigheden kan weerstaan ​​zonder te breken (d.w.z. zonder het falen van zijn isolerende eigenschappen te ervaren).

#3 · (Edited)
Spark test - Eenvoudig te verifiëren.
Een soort goeroe Slavensracing die een vereenvoudigde spark test gebruikt.

Bike braking down
Een truc die ik gebruik, is mijn stroboscooplamp met tape aan de stuurstang te bevestigen, naar mij toe gericht, en met de motor te rijden. Als het stroboscooplicht uitvalt, wist je dat het een ontstekingsprobleem was. Als hij afslaat en het stroboscooplicht nog steeds knippert en je een nieuwe bougie hebt, dan kun je brandstof gaan opsporen.

#7 ·
Welke slag?

Ja, je kunt je klepspeling "lash" controleren, geweldig.

Controleer je op de TDC-slag of?

#11 · (Edited)
TPS-aanpassing op de trail of straat
Het "omhoog" zetten van de tps voegt brandstof toe en draait stationair hoger.
luistertips = vind de mooie stationairloop en ga van daaruit", "gemakkelijke start + mooie stationairloop"
open uitlaat = heeft een beetje brandstof nodig.
Waarom opnieuw toewijzen als je de afstembaarheid van de fabriek hebt?

#13 ·
Seafoam in de benzine hielp mijn motorfiets veel beter en soepeler lopen - toen heb ik de injector handmatig gereinigd en het brandstoffilter vervangen en alles was in orde.

Dit kan je helpen:

Deze man gebruikt in plaats daarvan perslucht, ik weet niet zeker hoe goed dat is voor de injector om geforceerd open te gaan zonder dat deze elektronisch uit zichzelf wordt bediend, maar hij lijkt voorzichtig te zijn:

#15 ·
Hoi!! Hoe stel ik mijn vlotterhoogte goed in??? Ik heb een pwk 38

Bedankt!!

De vlotter moet evenwijdig zijn aan de carburateur. Zo niet, pas dan het kleine "tongetje" aan dat de naaldklep indrukt.

Hier is een heel eenvoudige video van de werking. Als je controleert, laat dan niet het gewicht van de vlotter op de naald drukken, maar alleen lichtjes op de naald rusten. Dit is de reden dat je de carburateur op 45 graden houdt.