Coś takiego jak prawidłowe ciśnienie w oponach nie istnieje
Cóż, to chwytliwy nagłówek :laugh2:...... ale to prawda.
Instrukcja obsługi poda maksymalne obciążone ciśnienia pojazdu do użytku solo bez obciążenia tylko dlatego, że boją się problemów z odpowiedzialnością prawną (np. 36F 42R).
Kierowcy torowi będą używać niższych (ale nie "zbyt niskich") ciśnień, takich jak 32psi, ponieważ jeżdżą po zamkniętym torze wyścigowym i mogą konsekwentnie utrzymywać swoje gorące ciśnienia na optymalnym poziomie przyczepności (np. i tak mają prawdopodobnie 36psi).
Przestań więc pisać o tym, co jest poprawne, i zacznij myśleć o swoim klimacie i wymaganiach dotyczących jazdy oraz weź pod uwagę markę opony, której używasz...... nie wszystkie opony są zadowolone z tego samego ciśnienia, które zaleca instrukcja :wink2:.
Nie jeżdżę na "zbyt niskim ciśnieniu"...... Jeżdżę na zimnym ciśnieniu 34psi F i 36psi R na moim lekkim (233kg mokrym) SDGT, co przekłada się na odczyty ciśnienia gorącego od +2 do +3psi po dobrych 5-10 km rozgrzewki na drogach publicznych. Jeżdżę tylko solo, a na długą trasę z załadowanymi sakwami zwykle podnoszę tył do 37/38psi z przyzwyczajenia i mogę jeździć z przodu na 35-36, ale tak naprawdę nie ma to tak dużego wpływu..... daje tylko kilka dodatkowych dni turystyki, zanim będę musiał sprawdzić/uzupełnić (i uwzględnia chłodniejsze temperatury na wysokości po drugiej stronie naszego Great Dividing Range......).
Jeśli więc uważasz, że potrzebujesz maks. 2up + bagażu (tj. ustawionego dla maksymalnego obciążenia Twojego motocykla), to w porządku - po prostu uważaj na mokrych drogach, jeśli jesteś tylko solo + bez bagażu.
Twoja opona nie zapadnie się i nie wgnie obręczy koła przy 34psi na zimno (tj. 36psi na gorąco) - chociaż jeśli wpadniesz w wystarczająco dużą dziurę (taką z "zębami"), możesz uszkodzić obręcz/rozbić się niezależnie od wyboru ciśnienia w oponach (w zależności od kąta uderzenia/kąta pochylenia motocykla/głębokości dziury/itp.).
Ponadto każda marka opon ma temperaturę, która zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością a żywotnością. Technik Michelina powiedział mi kiedyś, że dla Pilot Road 4 powinienem jeździć z 35F i 37R..... miał rację, ponieważ miałem bezpieczną przyczepność na mokrej nawierzchni i 20 000 km żywotności opon dla wielu zestawów PR4 w moim Blackbird.
SDGT z Angel GT lubi 34F i 36R do pracy solo bez obciążenia tutaj w australijskim klimacie (obecnie mam 11 300 km i spodziewam się osiągnąć 15 000 km przed zmianą na PR5). Kolega zza rowu (w Nowej Zelandii) zrzucił swojego SDGT z drogi z powodu "zbyt wysokiego ciśnienia"..... teraz jeździ na 34f 36r i nie ma problemów).
Inni (na SDR) jeżdżą na jeszcze niższych ciśnieniach, ale wszyscy mają ponad 30psi i jeżdżą wystarczająco ciężko, aby je rozgrzać i utrzymać w optymalnym zakresie temperatur...... Jestem zwykłym kierowcą drogowym i muszę dzielić drogę z ruchem, więc kompromisuję się dla zużycia, przyczepności i odczuć (i nie mam warunków śnieżnych/zimnych, chyba że podróżuję 2000 km na południe.....:wink2

.
Nie zapomnij o dawnych czasach - opony diagonalne - ciśnienia wynosiły (jeśli dobrze pamiętam) w zakresie średnich 20psi........ więc jeśli jesteś flakiem jeżdżącym na oponach wybrzuszonych z boku i wijących się z ciśnieniem 20-kilku psi...... to masz "zbyt niskie ciśnienie" i grozi Ci awaria opony/separacja stopki/wypadek.
Dzięki za zniesienie mojego szaleńczego bełkotu, co? :grin2: Mam nadzieję, że wyjaśni to problem dla niektórych i pozostań gumową stroną w dół:wink2:
Ps Wzmianka o niedokładności TPMS....... Uważałbym na wskaźnik, z którym go porównujesz (kiedyś miałem wskaźnik, który był błędny o 8psi)....... aby to obejść, mam trzy wskaźniki - "PCL" angielski grawerowany typ patyczkowy, "Bluepoint" amerykański typ tarczowy i cyfrowy typ bateryjny Michelin..... wszystkie zgadzają się z TPMS (który oczywiście odczytuje tylko gorące ciśnienie, które koreluje z +2 do +4psi w zależności od tego, jak szybko i jak długo jechałeś przed testem - np. 100 km/h+ zobaczy +4psi powyżej odczytu temperatury na zimno).
To osobisty wybór, ale dopóki masz ciśnienie w okolicach 32-36F i 34-38R, wszystko będzie dobrze - oczywiście wybierz wyższy zakres do jazdy 2up z bagażem.
Jedną rzeczą, do której należy się dostosować w dzisiejszych czasach, jest to, że opony mają więcej krzemionki niż w ostatnich dziesięcioleci, więc oferują doskonałą przyczepność i długą żywotność bez starej potrzeby stosowania bardzo wysokich maksymalnych ciśnień w oponach o miękkiej mieszance...... w rzeczywistości może to powodować szybkie zużycie.
Ps prawie zapomniałem...... nie wszystkie opony są zbudowane tak samo - np. michelin PR1-2-3-4-5 to wszystkie radialne z opasaniem z kevlaru, podczas gdy Metzler/Dunlop/Pirelli/itp. to radialne z opasaniem stalowym....... opona z opasaniem z kevlaru będzie pracować chłodniej niż radialna z opasaniem stalowym (i będzie trwalsza), ale będzie potrzebowała więcej czasu na rozgrzanie od zimnego startu........ wybory wybory..... nie ma dobra ani zła.... po prostu trzeba wybrać odpowiedni motocykl i kombinację opon dla indywidualnych potrzeb/preferencji/itp........ łatwe, co? :wink2: