KTM Forums banner

Regeneracja pompy hamulcowej?

17K views 55 replies 15 participants last post by  davidwaldemarnovak  
#1 ·
Moja przednia dźwignia hamulca nagle schodzi prawie do samego uchwytu, gdy ją ściskam, więc nie jeżdżę, dopóki tego nie naprawię. Nie znalazłem nic na ten temat w instrukcji serwisowej, ale zastanawiam się, czy może potrzebna jest regeneracja pompy hamulcowej. Wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzanie nie pomogły.

Szukam rekomendacji dotyczącej zestawu naprawczego; szybkie wyszukiwanie w Internecie nie przyniosło nic konkretnego dla mojego motocykla: 2016 Super Duke GT. Z góry dziękuję za wszelkie pomysły.

Nawiasem mówiąc, w 2018 r. miało miejsce wezwanie do serwisu dotyczące przedniej pompy hamulcowej, ale strona wyszukiwania numeru VIN nie pokazuje niczego w toku dla mojego motocykla. Zastanawiam się, czy to ten sam problem, któremu miało zapobiec wezwanie do serwisu?
 
#2 ·
Sprawdź mocowania zacisków i upewnij się, że zaciski nie poruszają się nadmiernie po uruchomieniu dźwigni. Luźny zacisk lub brak osprzętu lub brak klocka hamulcowego (to się może zdarzyć) może wymagać większego skoku hydraulicznego, niż może wytworzyć twój cylinder główny i pozwolić na nadmierny skok dźwigni. Mniejsze motocykle można przetestować pod kątem wewnętrznego wycieku pompy hamulcowej, usuwając pojedynczy zacisk i zaciskając klocek hamulcowy lub płaską metalową płytkę, aby zatrzymać tłok(i) zacisku. Po zablokowaniu ruchu tłoka dźwignia jest trzymana mocno przez pewien czas. Jeśli dźwignia powoli opada i nie widać żadnych zewnętrznych wycieków, masz wewnętrzny wyciek pompy hamulcowej i będziesz wymagał odbudowy lub wymiany. Przeciwstawne zaciski dwutłokowe mogą sprawić, że ta metoda będzie niemożliwa do zastosowania. Możesz być prawie pewien, że jeśli twoje zaciski nie poruszają się nadmiernie, a dźwignia opada bez zewnętrznych wycieków, możesz prawdopodobnie bezpiecznie oczekiwać, że twój cylinder główny uległ awarii i przecieka wewnętrznie. Twój ABS prawdopodobnie nie spowodowałby wewnętrznego spadku ciśnienia.
 
#9 ·
Dzięki za trop, ale wygląda na to, że Twoja część jest do tłoka 12 mm. Jestem prawie pewien (nie na pewno), że mój ma 15 mm lub 16 mm.

Clogan~ Dla odniesienia - przebudowałem mój przedni cylinder główny '15 za pomocą zestawu KTM (numer części #: 61302032000). Może być inaczej dla GT, jednak to może pomóc. Uwaga: Wymieniłem również cylinder pomocniczy na wersję Rekluse.
 
#8 ·
FWIW, dobrzy ludzie z KTM World, gdzie często kupuję części, mówią mi, że nie ma zestawu naprawczego od KTM do mojego motocykla. Zalecili zakup całego zespołu dźwigni/zbiornika/mocowania przedniego hamulca, kosztującego około 400 dolarów. Zanim to zrobię, mogę po prostu spróbować rozmontować mój (jeśli demontaż jest możliwy), wyczyścić go i złożyć z powrotem. Wydaje się to rozsądne przed wydaniem 400 dolarów.

Zastanawiam się, czy Brembo sprzedaje zestawy naprawcze?

W każdym razie większość ludzi jest dziś zamknięta na weekend noworoczny. Chyba poczekam do przyszłego roku.
 
#10 ·
Cóż, czuję się jak głupiec. Odpowietrzyłem hamulce, zanim użyłem tylko odpowietrzników na kole, przy zaciskach. Tym razem użyłem odpowietrznika na górze zespołu dźwigni hamulca ręcznego. Dostałem bąbelki. Teraz przedni hamulec jest jak nowy. Będzie interesujące, czy problem się powtórzy. Mam nadzieję, że nie. W każdym razie nie będę potrzebował zestawu naprawczego ani nowego zespołu.

Lekcja, której wciąż się uczę: najpierw spróbuj wszystkich łatwych rzeczy!
 
#16 ·
Cóż, czuję się jak głupiec. Odpowietrzyłem hamulce, używając tylko odpowietrzników na kole, przy zaciskach. Tym razem użyłem odpowietrznika u góry na zespole dźwigni hamulca ręcznego. Dostałem bąbelki. Teraz przedni hamulec jest jak nowy. Będzie interesujące zobaczyć, czy problem powróci. Mam nadzieję, że nie. W każdym razie nie będę potrzebował zestawu naprawczego ani nowego zespołu.

Lekcja, której wciąż się uczę: najpierw spróbuj wszystkich łatwych rzeczy!
Znalazłem bąbelki w moim, a także mieszankę dobrego i zużytego płynu - w większości dobrego w cylindrze i w większości zużytego w przewodach (motocykl został kupiony używany i przed moim zakupem przeszedł "pełny serwis" łącznie z płynami). Zazwyczaj i tak robię to wszystko sam, ale z tym motocyklem zajęło mi to trochę czasu (zbyt dużo zabawy z jazdą i modyfikacjami).
 
#11 ·
Posortowane! Świetnie! Przegapiłem to wszystko, ale chciałem zabrać głos. Po pierwsze, wymieniłem standardowy cylinder główny w Aprilia na Brembo RCS i, HOLY COW!, było wspaniale. Naprawdę dobry cylinder główny jest absolutnie niesamowity. Po drugie, czy znasz sztuczkę z usuwaniem pęcherzyków z przewodów za pomocą opaski zaciskowej mocującej dźwignię do kierownicy na noc? Muszę to robić regularnie zarówno z przednimi, jak i tylnymi hamulcami w moim GT, aby utrzymać pewne działanie dźwigni/pedału, więc myślę, że nie jesteś w tym sam.
 
#12 ·
Posortowane! Świetnie! Przegapiłem to wszystko, ale chciałem zabrać głos. Po pierwsze, wymieniłem standardowy cylinder główny w Aprilia na Brembo RCS i, HOLY COW!, było wspaniale. Naprawdę dobry cylinder główny jest absolutnie niesamowity. Po drugie, czy znasz sztuczkę z usuwaniem pęcherzyków powietrza z przewodów za pomocą opasek zaciskowych mocujących dźwignię do kierownicy na noc? Muszę to robić regularnie zarówno z przednim, jak i tylnym hamulcem w moim GT, aby dźwignia/pedał były twarde, więc nie sądzę, żebyś był sam z tym problemem.
Ciekawe, że wspomniałeś o opaskach zaciskowych. Zanotuję to.

Mój motocykl stał przez ponad miesiąc, podczas gdy cieszyliśmy się świętami i znosiliśmy niezwykły atak zimy. Zazwyczaj jeżdżę co najmniej raz w tygodniu, więc zastanawiam się, czy 30-dniowy postój miał coś wspólnego z tym, że hamulec stał się tak miękki? Hmmm...
 
#13 ·
Właściwie to teraz używam paska dwustronnego rzepu i owijam go wokół dźwigni i kierownicy z niewielkim napięciem i zostawiam na noc. Działa świetnie i mogę uzyskać konsekwentnie mocną dźwignię, ale miękkość zawsze wydaje się wracać. Zauważyłem, że moje hamulce stają się miękkie, jeśli rower postoi przez jakiś czas.
 
#14 ·
Jeśli mc nie ma zestawu naprawczego, te mc są zwykle prostsze w konstrukcji, używając części, które niekoniecznie chcą się łatwo rozdzielać... Chodzi mi o to, że jest, jak jest, w środku. Mam 2 zniszczone wersje mc do motocykli szosowych Brembo ze względu na konstrukcję i brak zestawów naprawczych. Offroadowe mc często są dostarczane z zestawami naprawczymi.... Pewien gość od supermoto powiedział mi kiedyś, że jest powód, dla którego motocykle szosowe nie mają konserwacji/naprawy mc.
 
#22 ·
Nigdy nie jest dobrym pomysłem odświeżanie martwego wątku. Najlepiej założyć własny wątek ze wszystkimi istotnymi szczegółami, aby osiągnąć najlepszy sukces. Twoim rozwiązaniem jest cofnięcie powietrza z pompy hamulcowej przez lekkie ściśnięcie tłoczków zacisku, aby wypchnąć powietrze z powrotem. To zadziała tymczasowo. Przebudowa pompy hamulcowej może pomóc na jakiś czas, ale nowa, zastępcza pompa hamulcowa jest trwałym rozwiązaniem.
 
#24 ·
Przyjaciel (który jest mistrzem mechanikiem i konstruktorem silników) musiał odpowietrzać swój przedni cylinder główny Aprilia Tuono V2 Factory raz w miesiącu, aby utrzymać ciśnienie hamowania. Nigdy nie dowiedziałem się dlaczego, przez kilka lat posiadania. Najwyraźniej jakaś wada produkcyjna powoduje, że niektóre pompy hamulcowe Brembo zasysają powietrze. Być może blok rozdzielacza pod dolnym potrójnym zaciskiem ma problem z porowatością?
 
#25 ·
Mam teorię. Podejrzewam, że ciepły płyn hamulcowy stygnie i zmniejsza wyporność płynu i wciąga powietrze do pompy hamulcowej, gdy płyn stygnie. Tylko teoria
 
#26 ·
Zgodnie z tym, twoja teoria jest prawdopodobna. Jeśli wentylacja zbiornika jest zablokowana lub ograniczona, powstała próżnia będzie miała tendencję do wciągania powietrza skądkolwiek. Motocykle wyścigowe używają skarpet wokół zbiornika, aby wchłonąć wycieki, co bez wentylacji nie mogłoby się zdarzyć.
 
#27 ·
Zgodnie z tym, twoja teoria jest prawdopodobna. Jeśli wentylacja zbiornika jest zablokowana lub ograniczona, powstała próżnia będzie miała tendencję do wciągania powietrza skądkolwiek. Rowery wyścigowe używają skarpet wokół zbiornika, aby wchłonąć rozlaną ciecz, co bez wentylacji nie mogłoby się zdarzyć.

.
Nie wiedziałem, że to był powód, dla którego rowery wyścigowe używały skarpet. Myślałem, że to tylko po to, aby zakryć przezroczysty zbiornik. Wygląda na to, że skończę na odpowietrzaniu. To dziwne, że przez pierwszy półtora roku nie było problemu, a teraz, znikąd, po prostu siedząc w garażu, nie ma ciśnienia. Zazwyczaj wystarczy jedno pęknięcie na odpowietrzniku, aby przywrócić ciśnienie.
 
#29 · (Edited)
W garażu mogę pociągnąć rozmokłą dźwignię na tyle, by uderzyć w zespół, ale w użyciu nie było żadnych problemów. Kiedy hamulce są dobrze odpowietrzone, muszę mocno pociągnąć, aby dźwignia dotknęła zespołu. W dźwigni jest wystarczająco dużo regulacji, aby usunąć wszelkie problemy, a mniejszy skok dźwigni jest potrzebny, więc to działa. Ponownie, RCS jest niesamowity. Nawet z rozmokłą dźwignią nie było żadnych problemów.
 
#31 ·
Ten szajs doprowadza mnie do szału z moim '14 SDR. Dźwignia idzie prosto do kierownicy, ale jeśli kilka razy ją pompujesz, jest całkowicie w porządku. Potem zostawisz ją na kilka minut, a ona znów opada do samego chwytu. Wymieniłem cały cylinder główny na fabrycznie nowy OEM za 400 dolarów, przepłukałem przewody, postukałem we wszystkie złączki i połączenia, nie ma żadnych pęcherzyków z żadnego miejsca podczas odpowietrzania ani przy zaciskach, ani przy MC.

To wkurzające podczas jazdy, bo nigdy nie wiesz, ile ciśnienia musisz dać, aby uzyskać określoną siłę hamowania - jest to bardzo niepewne i niebezpieczne. Czuję na przykład, jak dźwignia opada w kierunku kierownicy podczas hamowania na zjazdach.

Z jednej strony, nie ma absolutnie żadnego wycieku płynu hamulcowego nigdzie, więc jak może to być coś innego niż płyn omijający tłok w cylindrze głównym? Nie ma nigdzie indziej, dokąd płyn mógłby się udać, a poziom w zbiorniczku nigdy nie spada.
Ale z drugiej strony, to fabrycznie nowy OEM M/C prosto z KTM, więc jak może tak zawodzić?
 
#45 ·
To **** doprowadza mnie do szału w moim '14 SDR. Dźwignia idzie prosto do kierownicy, ale jeśli kilka razy ją pompujesz, jest całkowicie w porządku. Potem zostawisz ją na kilka minut, a ona znów opada do chwytu. Wymieniłem cały cylinder główny na fabrycznie nowy OEM za 400 USD, przepłukałem przewody, postukałem we wszystkie złączki i połączenia, nie ma żadnych pęcherzyków nigdzie podczas odpowietrzania ani przy zaciskach, ani przy MC.
To jest okropne, gdy jeździsz, bo nigdy nie wiesz, ile ciśnienia musisz dać, aby uzyskać określoną siłę hamowania – jest to super niepewne i niebezpieczne. Czuję na przykład, jak dźwignia zapada się w kierunku kierownicy podczas hamowania na zjeździe.
Z jednej strony nie ma absolutnie żadnego wycieku płynu hamulcowego nigdzie, więc jak może być coś innego niż płyn omijający tłok w cylindrze głównym? Nie ma nigdzie indziej, gdzie płyn mógłby się udać, a poziom w zbiorniczku nigdy nie spada.
Ale z drugiej strony, to fabrycznie nowy OEM M/C prosto od KTM, więc jak może tak zawodzić?
Dokładnie to samo przydarzyło mi się w moim 2015. Założyłem fabrycznie nowy cylinder główny za 600 USD, ale nadal nie trzymał ciśnienia. Zanim kupiłem cylinder główny, dealer KTM odpowietrzył system, w tym jednostkę ABS, ale to nie zadziałało i oni (tak jak ja) wierzyli, że cylinder główny jest zepsuty.
Po zainstalowaniu cylindra głównego bez powodzenia rozebrałem zaciski hamulcowe i ponownie wymieniłem wszystkie uszczelki, ale to nie zadziałało. Naprawdę nie sądziłem, że uszczelki są problemem, ponieważ nigdzie nie było wycieków płynu, ale pomyślałem, że wyeliminuję tę możliwość.
Potem zrobiłem coś, co powinienem był zrobić od razu, co zaoszczędziłoby mi dużo czasu i pieniędzy, lekcja wyciągnięta. Kupiłem dwie długie śruby banjo, odłączyłem przewody hamulcowe od jednostki ABS i połączyłem przewody za pomocą dłuższych śrub. Po odpowietrzeniu hamulców stały się twarde jak skała i takie pozostały.
Więc to była przez cały czas jednostka ABS, ale nie wykazywała żadnych błędów, a dealer KTM też tego nie zauważył.
Nowa jednostka ABS kosztuje tutaj w Australii 3500 USD, ale nie było jej w kraju. Po wpłaceniu 500 USD zaliczki czekałem trzy miesiące i nadal nie opuściła Europy z powodu problemów finansowych KTM. Dealer nie mógł mi powiedzieć, kiedy może nadejść, więc dostałem zwrot zaliczki. Teraz jeżdżę motocyklem bez ABS i kontroli trakcji, co dla mnie nie stanowi problemu, ale myślę, że będzie, jeśli kiedykolwiek go sprzedam.
 
#32 ·
Najprawdopodobniej luźne mocowanie zacisku lub możliwe uszkodzenie przewodu hamulcowego. Mam nadzieję, że sprawdziłeś luz na dźwigni pompy hamulcowej. Zbyt ciasny lub zerowy luz również spowoduje twoje objawy.
 
#33 ·
Najprawdopodobniej luźne mocowanie zacisku lub możliwe uszkodzenie przewodu hamulcowego. Mam nadzieję, że sprawdziłeś luz na dźwigni pompy hamulcowej. Zbyt duży lub zerowy luz również spowoduje takie objawy.
Wszystko z pompą hamulcową wydaje się rozsądne i kiedy nie jest gąbczasta, jest dokładnie tak, jak oczekiwano. Czasami po prostu decyduje się zapaść prosto do kierownicy. Jestem ciekawy, co masz na myśli przez mocowanie zacisku - czy masz na myśli orientację zacisku, tak aby ciężar lub naprężenie miały tendencję do cofania tłoków do cylindrów? Myślę, że jest to możliwość warta zbadania.
 
#34 ·
Ustaw luz dźwigni cylinderka głównego dokładnie zgodnie ze specyfikacją w instrukcji serwisowej. To ustawienie jest kluczowe dla działania hamulców. Twój cylinder główny zamienia nacisk dźwigni na ciśnienie hydrauliczne, które jest przekazywane do zacisków, gdzie ciśnienie hydrauliczne jest ponownie zamieniane na ciśnienie mechaniczne. Twoje mocowania zacisków, mocowania tarcz lub cokolwiek mechanicznego może powodować nadmierny ruch/przesunięcie w celu rozproszenia większego ciśnienia hydraulicznego/skoku. Wyobraź sobie, że twój cylinder główny ma zdolność generowania 1 cala ruchu, aby normalnie całkowicie zablokować zaciski, ale zużycie lub uszkodzenie wymaga teraz 2 cali ruchu. Twoja dźwignia musi podróżować dalej. Luźne łożyska kół, luźne mocowania zacisków mogą powodować ten dodatkowy ruch. Podnieś przednie koło z ziemi. Obserwuj ruch zacisku podczas naciskania hamulca i obracania przedniego koła. Zwróć uwagę na nadmierny ruch lub podróż.
 
#35 ·
Miałem podobny problem z tylnym hamulcem mojej BMW S1000. Wymieniłem pompę hamulcową, ale problem nie został rozwiązany. Zabrałem ją do dealera, aby odpowietrzyć za pomocą komputera BMW, gdzie zdiagnozowano uszkodzoną pompę ABS. Przy cenie około 2000 USD powiedziałem dealerowi, że nie ma mowy. Kupiłem nową przewód hamulcowy tylny i ominąłem pompę ABS, co działało dobrze.

Możesz spróbować w serwisie KTM do odpowietrzenia, ale prawdopodobnie będziesz miał ten sam problem. Może to być pompa ABS i chcesz zachować ABS, więc kupujesz nową pompę. Ale masz też opcję usunięcia ABS za pomocą nowych przewodów hamulcowych bezpośrednio z pompy do zacisków za ułamek ceny.

Powodzenia.
 
#36 ·
Tylko eksperymentalnie poluzowałem mocowania zacisków, aby uniknąć nacisku, który mógłby rozpychać klocki. Brak ruchu zacisków po naciśnięciu hamulców, co jest rozczarowujące, ponieważ jest to jedna z niewielu innych prawdopodobnych przyczyn, heh. Luz na dźwigni jest wystarczający, nie ma nacisku na tłok, dopóki dźwignia nie zacznie się poruszać, a gdy jest wystarczający nacisk, pełny ruch dźwigni kończy się daleko przed kierownicą.

Po prostu po minucie lub dwóch bez ściskania dźwigni, pierwsze naciśnięcie jest bardzo miękkie. Drugie naciśnięcie jest mocne i zachowuje się dokładnie tak, jak powinno. To prawie tak, jakby klocki były lekko rozpychane międzyczasie, ale jestem pewien, że tak nie jest.

Warsztat wydawał się dość przekonany, że problemem jest cylinder główny, ale... to jest fabrycznie nowy, nowy płyn hamulcowy, odpowietrzony przy zaciskach i przy cylindrze głównym, itp.
 
#37 ·
W ramach eksperymentu poluzowałem mocowania zacisków, aby uniknąć nacisku, który mógłby rozpychać klocki. Brak ruchu zacisków po naciśnięciu hamulców, co jest rozczarowujące, ponieważ jest to jedna z niewielu innych prawdopodobnych przyczyn, heh. Luz na dźwigni jest wystarczający, nie ma nacisku na tłok, dopóki nie nastąpi niewielki ruch dźwigni, a gdy jest wystarczający nacisk, pełny ruch dźwigni kończy się na długo przed kierownicą.

Po prostu po minucie lub dwóch bez ściskania dźwigni, pierwsze naciśnięcie jest bardzo miękkie. Drugie naciśnięcie jest twarde i zachowuje się dokładnie tak, jak powinno. To prawie tak, jakby klocki zostały lekko rozepchnięte w międzyczasie, ale jestem pewien, że tak nie jest.

Warsztat wydawał się dość przekonany, że problemem jest pompa hamulcowa, ale ... to jest fabrycznie nowa, nowy płyn hamulcowy, odpowietrzony przy zaciskach i pompie, itp.
Niestety, ostatnim elementem układanki jest pompa ABS. Jeśli jej tłok/uszczelka przecieka, nigdy nie zauważysz tego z zewnątrz, ponieważ płyn po prostu by ją omijał.

Mam nadzieję, że dobre odpowietrzenie za pomocą narzędzia serwisowego rozwiąże problem, ale bądź przygotowany na najgorsze.

Powodzenia!
 
#39 ·
Przewód przedniego hamulca biegnie od pompy hamulcowej do pompy ABS, kolejny przewód biegnie od pompy do rozdzielacza pod dolnym potrójnym zaciskiem, a następnie do dwóch zacisków. Jeśli w płynie hamulcowym znajdują się jakiekolwiek obce materiały lub zanieczyszczenia, może to uszkodzić uszczelkę pompy ABS.

Jakiego roku jest Twój motocykl? Czy płyn hamulcowy był wymieniany zgodnie ze specyfikacją w instrukcji? Jeśli nie, zanieczyszczenia mogą zapchać pompę. Taki problem miałem ze swoim S1000 z 2014 roku. Jak wspomniałem, ominąłem pompę ABS, ponieważ nie byłem skłonny wydać 2000 dolarów na nową. Motocykl był mniej niż miesiąc po 3-letniej gwarancji, co tylko dolało oliwy do ognia.

Mam nadzieję, że uda Ci się to naprawić.
 
#41 ·
Tak, ma sens, że korozja może uszkodzić uszczelkę w pompie ABS. Nadal jednak nie do końca rozumiem, gdzie płyn omijający tę uszczelkę by trafił, poza zaciskami hamulcowymi. Tak czy inaczej, motocykl miał wszystkie przeglądy i wymiany płynów na czas. Kuszi mnie, żeby ominąć pompę ABS tylko w celach diagnostycznych, ale tak naprawdę nie mam miejsca, żeby rozebrać motocykl, żeby się do niej dostać. Tak czy inaczej, teraz i tak nie mogę nim dużo jeździć, ponieważ pompa hamulcowa główna nie wydaje się długo utrzymywać ciśnienia.
 
#43 ·
Uszkodzona uszczelka pozwoli płynowi ominąć tłok, więc zamiast przepychać płyn do zacisków, płyn nie zostanie wypchnięty. Tłok po prostu porusza się przez płyn zamiast przesuwać płyn. Hmmm, chyba trudno to opisać.

Płyn nie musi faktycznie wyciekać, jeśli tłok nie może go przepchnąć z powodu uszkodzonej uszczelki.
Jasne, i to jest robocza hipoteza, że tłok nie uszczelnia się o ściankę pompy hamulcowej i przepycha płyn. Jedynym zastrzeżeniem jest to, że wydaje się dziwne otrzymać dwa wadliwe z rzędu. I tak każę warsztatowi ponownie sprawdzić z nową pompą hamulcową, warto wydać kolejne około 100 dolarów na prace diagnostyczne od ludzi, którzy faktycznie wiedzą, co robią. (mam nadzieję)