KTM Forums banner

Zuigers voor 1995 250 en 300 EXC?

1 reading
8K views 9 replies 8 participants last post by  Quinnster  
#1 ·
Ik heb net het vuile geheim over 1995 EXC 300 en 250 motoren geleerd - Dit is het enige modeljaar dat KTM platte zuigers heeft gemaakt. Bijgevolg zijn er geen te vinden. Wat ik heb gehoord maar niet zeker weet, is dat als ik de gewelfde 1994 cilinderkoppen voor zowel de 250 als de 300 motoren kan vinden, ik 1994 zuigers kan kopen en dat ze in deze 1995 motoren zullen werken. Als iemand me kan vertellen of dit mogelijk is, ben ik voor altijd dankbaar!!

Bedankt,
Maicoman

#2 ·
Welkom op het forum...

Ik heb net het vuile geheim geleerd over 1995 EXC 300 en 250 motoren - Dit is het enige modeljaar dat KTM platte zuigers heeft gemaakt. Bijgevolg zijn er geen te vinden. Wat ik heb gehoord maar niet zeker weet - is dat als ik de gewelfde cilinderkoppen van 1994 kan vinden voor zowel de 250 als de 300 motoren, ik 1994 zuigers kan kopen en dat ze in deze 1995 motoren zullen werken. Als iemand me kan vertellen of dit mogelijk is, zou ik voor altijd dankbaar zijn!!

Bedankt,
Maicoman
Wel, ik zou je hier graag mee willen helpen, maar het gaat mijn beperkte kennis te boven.
Misschien hebben onze vaste experts, augdog, DW, axzon of cors, wat waardevolle inzichten met betrekking tot dit probleem van jou.
Ze lijken altijd de antwoorden te hebben, vooral op deze moeilijke vragen.
Post een paar foto's van je '95 als je daartoe geneigd bent, we zouden ze graag zien.

Rangerman:ricky:

#3 ·
Rangerman,

Bedankt voor het schudden van de struiken voor antwoorden op mijn zuigerdilemma! Ik dacht dat dit de plek zou zijn om een oplossing te vinden. Momenteel zijn zowel mijn 250 als 300 EXCs hopeloze gevallen, dus alles wat ik aan foto's kon aanbieden, zouden dozen vol botten zijn! Dit is mijn eerste sprong in de KTM-wereld. Ik ben een oude man die Vintage 70's Maicos racet, maar het zat zat om mijn *** te laten beuken door 6 inch veerweg achter, en nadat ik de fout had gemaakt om op een van de nieuwere KTM's van mijn vriend te rijden, was ik verslaafd aan de mogelijkheden om een ​​comfortabele rit te bezitten! Zodra ik heb uitgevogeld hoe ik foto's op dit forum kan plaatsen, zal ik er een paar plaatsen.

Nogmaals bedankt,
Maicoman

#4 ·
Heeft iemand Maicos gezegd???

Rangerman,

Bedankt voor het schudden van de struiken voor wat antwoorden op mijn zuigerdilemma! Ik dacht dat dit de plek zou zijn om een oplossing te vinden. Momenteel zijn zowel mijn 250 als 300 EXCs hopeloze gevallen, dus alles wat ik in de vorm van foto's kon aanbieden, zouden dozen vol botten zijn! Dit is mijn eerste sprong in de KTM-wereld. Ik ben een oude man die Vintage 70's Maicos racet, maar het zat zat om mijn *** te laten beuken door 6" achtervering, en nadat ik de fout had gemaakt om op een van de nieuwere KTM's van mijn vriend te rijden, was ik verslaafd aan de mogelijkheden om een comfortabele rit te bezitten! Zodra ik erachter ben hoe ik foto's op dit forum kan plaatsen, zal ik er een paar plaatsen.

Nogmaals bedankt,
Maicoman
Ik geloof dat jij en augiedoggie meer gemeen hebben dan alleen KTM's.
Het lijkt me dat hij zijn voorkeur voor de Mighty Maicos heeft genoemd... 490's om precies te zijn...
Misschien zal hij hier in de nabije toekomst reageren om ons meer te informeren over je oorspronkelijke vraag en zijn affiniteit met Maicos.

Rangerman:roost:

#5 ·
Is geen antwoord een goed antwoord

Ik kon het niet laten toen ik hoorde dat er maico's in de buurt waren. Ik herinner me het geluid van die oude dinosaurussen alsof het 40 jaar geleden was:|
Ze waren de top van de top en de kattenpyjama's van die tijd. Amateurs reden op Japanse motoren, de experts reden op maico's. Die verdomde dingen waren duur, maar de moeite waard. Je kon 2 Honda's verslijten om de pas met een maico op het circuit te kunnen bijhouden. Totdat de arme sukkel onderdelen nodig had. Laat een verdomde baard groeien tot aan je ballen terwijl je op onderdelen wacht. Racers ruilden ze vroeger voor Japanse motoren terwijl ze op reparatieonderdelen wachtten. Geen goed antwoord op je vintage KATO zuigerprobleem. Dicks Racing kan hier misschien helpen. Die jongens weten waar ze mee bezig zijn. Misschien kunnen ze je helpen met wat ideeën of oude onderdelen. Zorg ervoor dat je foto's van je voor- en na-project plaatst. Succes

#6 ·
Ik weet dat tegen de tijd dat je met oude technologie hebt geklungeld, jongens als Milltech een kit in elkaar zouden zetten en vanaf dat moment is het gemakkelijk te herbouwen, ik neem aan dat het een project is dat de moeite waard is om te behouden.
https://www.millennium-tech.net/ktm_bbk.php
Zelfs als je geen kit kunt vinden, nemen ze bestellingen aan. Milltech was hier een tijdje geleden lid, dus geef ze een grote shout-out op de KTM-forums.

#7 ·
Ik heb net het vuile geheim over 1995 EXC 300 en 250 motoren geleerd - Dit is het enige modeljaar dat KTM platte zuigers heeft gemaakt. Bijgevolg zijn er geen te vinden. Wat ik heb gehoord maar niet zeker weet - is dat als ik de gewelfde 1994 cilinderkoppen voor zowel de 250 als de 300 motoren kan vinden, ik 1994 zuigers kan kopen en ze zullen werken in deze 1995 motoren. Als iemand me kan vertellen of dit mogelijk is, zou ik voor altijd dankbaar zijn!!

Bedankt,
Maicoman
Kort antwoord is ja, absoluut. Koop een kop van een '93 of '94 en je kunt de koepelvormige zuigers van '93-'94 gebruiken.

#8 ·
Ik heb net het vuile geheim geleerd over 1995 EXC 300 en 250 motoren - Dit is het enige modeljaar dat KTM platte zuigers heeft gemaakt. Bijgevolg zijn er geen te vinden. Wat ik heb gehoord maar niet zeker weet - is dat als ik de gewelfde 1994 cilinderkoppen kan vinden voor zowel de 250 als de 300 motoren, ik 1994 zuigers kan kopen en dat ze in deze 1995 motoren zullen werken. Als iemand me kan vertellen of dit mogelijk is, zou ik voor altijd dankbaar zijn!!

Bedankt,
Maicoman
Welkom op het forum.

We zijn 12 jaar geleden begonnen met het rijden van KTM 2-takt motoren (mini's) en rijden nu 150sx in MX2-races. Ik kan me niet herinneren dat een van onze motoren gewelfde zuigers had. Ik denk dat hetzelfde geldt voor 250 en 300 motoren.

Omdat de zuigers van de latere modellen een fractie anders zouden zijn en misschien zelfs een andere diameter van de pen zouden hebben, zou dit geen directe pasvorm zijn voor uw motor. Maar komend uit een achtergrond waar ik dingen heb gemonteerd die niet bedoeld waren voor waar ik ze monteerde, en het aan het werk heb gekregen, zou het interessant zijn om te weten of de huidige KTM-zuigers passend kunnen worden gemaakt door een aantal wijzigingen aan te brengen (opboren, cilinder verlagen/verhogen, of iets dergelijks). Wat zijn de afmetingen van uw oude zuigers?

#9 · (Edited)
Dit is misschien goed nieuws, ik heb een 2000 KTM 250 EXC en die heeft een vlakke zuiger. De 2008 die ik uit elkaar heb liggen, heeft een bolle zuiger. Ik realiseerde me onlangs het verschil en was geĂŻntrigeerd door de prestatieverschillen. Ik gebruik de Vertex 22650B kit. Ik heb hier een gloednieuwe liggen die wacht op installatie, dus ik kan wat metingen voor je doen met de micrometer en we kunnen vergelijken. Laat gewoon je metingen zien en ik zal dezelfde plekken meten.
Op de doos staat:

KTM EXC 250cc, 00-05
STD Boring - Replica
D. 66.35 - Maat B
Ring - 53010006640
Pin - 715372
Clips - 72074

#10 ·
Image

Image

Image

Image

Ik heb net het vuile geheim geleerd over 1995 EXC 300 en 250 motoren - Dit is het enige modeljaar dat KTM platte zuigers heeft gemaakt. Bijgevolg zijn er geen te vinden. Wat ik heb gehoord, maar niet zeker weet, is dat als ik de gewelfde 1994 cilinderkoppen voor zowel de 250 als de 300 motoren kan vinden, ik 1994 zuigers kan kopen en dat ze in deze 1995 motoren zullen werken. Als iemand me kan vertellen of dit mogelijk is, zou ik voor altijd dankbaar zijn!!

Bedankt,
Maicoman
Ik kocht een 1995 Ktm 300exc en liep een tijdje geleden tegen hetzelfde probleem aan. Wat ik uiteindelijk deed, was een 1996 kop en zuiger kopen die beide perfect werkten. Verrassend genoeg is de 1996 zuiger ook plat, dus ik weet niet zeker of er ĂĽberhaupt een nieuwe kop nodig is, maar mijn kop moest toch vervangen worden. Liep een tijdje perfect, maar uiteindelijk sloeg hij vast omdat ik de borgclips van de oude zuiger had gebruikt, die iets te groot waren voor de nieuwe 1996 die ik had gekocht. De oude waren gewoon gemakkelijker te installeren en te verwijderen dan die bij de nieuwe zuiger werden geleverd. Borgclip eindigde gesmolten aan de zijkant van de cilinder. Hoe dan ook, ik liet het een tijdje liggen en kocht uiteindelijk een gebruikte 1996 cilinder in de veronderstelling dat deze zou passen omdat de zuiger en kop uit '96 kwamen. Paste uiteindelijk niet, dus nu wordt mijn oude cilinder gerepareerd en opnieuw bekleed en hopelijk is hij er de komende maand weer en draait hij. Kortom, een 1996 zuiger en kop werken op een 95 cilinder; Maak echter niet dezelfde fout als ik en gebruik de verkeerde maat borgclips en probeer ook geen 96 cilinder te krijgen, want deze past niet op de onderkant van de motor. Ik hoop dat dat helpt.