KTM Forums banner
21 - 40 of 61 Posts
Hoi, mijn 1290 Super Adv R 2022 doet hetzelfde, meestal in bochten en als je iets agressiever gas geeft bij het uitkomen, of gewoon plotseling snel wilt accelereren, meestal in de Race-modus. Het is inderdaad eng als je een trap verwacht en er een paar milliseconden iets is als een sterke terugtrekking. Heb het niet bij elke rit, misschien bij de tweede. Tot nu toe staat de teller op 3000 km. Heb het bij de 1000 km service aan de dealer gemeld, hij heeft er niet veel aandacht aan besteed. De volgende keer zal ik aandringen, benieuwd naar de reactie.

Als het gebeurt in hetzelfde toerentalbereik rond de 3000 tpm, dan is dat zeker het probleem. Zorg ervoor dat ze het repareren. Ik heb een reis van 3000 mijl gemaakt na het vervangen van het vliegwiel en het heeft nooit een probleem gehad.

Heb een nieuwe 2023 SDGT net ingereden en nu in Spanje op tour - 1500 mijl. Als ik rond de 3000 tpm zit en het gas half of meer opent om uit haarspeldbochten te komen, dan slaat hij mis. Ik kan het op verzoek laten gebeuren, hoge versnelling rond de 3k en het gas voor meer dan de helft opent en hij slaat mis. Voet nergens in de buurt van de quickshifter. Hopelijk kan de dealer het bij mijn terugkeer oplossen.

Ik bezit een S.D GT 2023 en heb dezelfde vermogensdip bij acceleratie in de 3e-6e versnelling vanaf ongeveer 3000 tpm.

Heb me voorbereid op de onderhoudsbeurt in het voorjaarsseizoen om mijn motorproblemen te laten verhelpen! En ik hoop dat ze uw advies ter harte nemen dat de Rotor-eenheid de reden is voor het schokkerige gedrag.
/// Groeten: Thomas

Ik bracht het naar de dealers die erop reden en ze konden het probleem niet vinden. Ik zei hen dat ze het terug moesten nemen, 45 km/u in de 2e versnelling, 58 km/u in de 3e of 109 km/u in de 6e versnelling en het gaspedaal moesten opentrekken - gegarandeerde misslag. Gebeurde met de monteur en ze hebben de software gewist en opnieuw geĂŻnstalleerd met tech pack - helaas heeft dit nu een probleem veroorzaakt met de quickshifter. Ze hebben de alternator cover eraf gehaald en foto's gemaakt van de slecht bewerkte rotor voor KTM om deze week te bekijken. Het wordt aangesloten op KTM Oostenrijk om naar de quickshifter te kijken. Slechts een maand oud!!

De dealer heeft de bewerkingssporen op de rotor opnieuw afgewerkt en de pick-up gap opnieuw ingesteld. Vandaag de GT uitgelaten en het is alsof je in een andere machine rijdt. Veel gretiger om van onderaf toeren te maken en trekt in hoge versnellingen bij lage snelheden. Helemaal geen misfires. Iedereen met hetzelfde probleem in het VK kan contact opnemen met JDracing in Saltash.

De dealer heeft de bewerkingssporen op de rotor opnieuw afgewerkt en de pick-up gap opnieuw ingesteld. Vandaag met de GT op pad geweest en het is alsof je op een andere machine rijdt. Veel gretiger om vanuit lage toeren op te trekken en trekt in hoge versnellingen bij lage snelheden. Helemaal geen misfires. Iedereen met hetzelfde probleem in het VK kan contact opnemen met JDracing in Saltash.
Zeer veel voorkomende fout nu op de nieuwe 1290, aangezien ktm een slechte batch rotoren had... heb de mijne 6 maanden geleden onder garantie laten doen...

Ik wou dat iemand foto's zou maken van deze rotor met de slechte bewerkingsmarkeringen erop, zodat deze als referentie kan worden gebruikt bij het omgaan met de lokale dealers.
Ik stuur alle ktm forum opmerkingen naar ktm en ze bekijken het daadwerkelijk en hebben alles gedaan zoals het hoort. Er zijn video's op YouTube over, Ricardo yep heeft er een paar gedaan... ook ktm weet ervan en heeft er een bulletin over gemaakt.

Mijn 2022 Super Duke doet hetzelfde als altijd op het slechtste moment, wanneer ik de apex in de bocht raak en langzaam weer gas geef, valt hij een fractie van een seconde weg, absoluut een verontrustend gevoel. Is hier een terugroepactie voor? Het is onmogelijk dat ze dit dupliceren tijdens het testen, het gebeurt maar af en toe.

Geen terugroepactie, alleen maar kogels van ketm naar de dealer. Vertel het ze, ze moeten de rotor inspecteren en meestal stellen ze de krukassensor op het vliegwiel af. Blijf ze pushen om het te controleren, het komt veel voor bij 1290 motoren.

Mijn 22 sas brandstoffen en loopt perfect bij lage toeren, maar mijn 22 sdr evo zal zich hier gedragen. Het punt is dat het pas ongeveer 1000 mijl geleden begon te gebeuren (nu 14.000 mijl), dus ik gaf de schuld aan het lichtere vliegwiel, de langere gearing en mogelijk een vuil luchtfilter (veel grind gedaan). Was dit probleem alleen op de adv of alle 1290's?

mijn 22 sas brandstoffen en loopt perfect bij lage toeren, maar mijn 22 sdr evo zal zich hier gedragen. Het punt is dat het pas ongeveer 1000 mijl geleden begon (nu 14.000 mijl) dus ik gaf de schuld aan het lichtere vliegwiel, de hogere gearing en mogelijk een vuil luchtfilter (veel grind gedaan). Was dit probleem alleen op de adv of alle 1290's?
alle 1290 motoren met een slecht badge van rotoren... s, r adv en dukes ook

Is het iets waar we gewoon een nieuwe van moeten kopen en installeren? Mijn 2022 1290 Super Duke Evo R doet het af en toe, maar het is altijd op het slechtst mogelijke moment, zoals wanneer je net weer gas geeft in de apex en twee keer de maximumsnelheid rijdt! LOL

Ik ben net hetzelfde probleem gaan opmerken op een nieuwe Superduke R-motor met Akro-afstelling. Ik zal contact opnemen met de dealer om te zien of ze het kunnen verbeteren.

21 - 40 of 61 Posts